Gå til innhold

senking av S124! passer dempere fra w124 over på S124??

yeepzi

Anbefalte innlegg

dette gjelder W124 og S124.

Passer dempere fremme fra sedan over på stasjonsvogna??

hvordan dempere kjører dere med?? fornøyde med??

Hvordan gjøres det med senking bak pga nivåreguleringa?? har ikke funnet noe fornuftig svar på dette enda. hørt snakk om ett stag på høyre side som skal skrues?? regner med dette stage står ved støtdempern?? eller??

Håper noen har ett godt svar til meg nå! :)

Endret av yeepzi

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for raskt svar! da va det bare å hive sæ i leitinga!

2295,- for bilstein sprint dempera å det pr stk!! ingen som har noen billigere forslag?? :P

noen som har erfaring med bilstein dempere vs koni feks?? eller andre merker?? tenker ikke bare på S124 men generellt mercedes.

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke dempere å få taki her som passer på S124 bak, finnes i usa visstnok.

Men nivåreguleringa kan justeres, og dempinga er bra nok den.

Må justere ett stag som går fra stabstag til nivåreguleringsventilen, sitter litt på siden av diffen(H. side).

Om du setter på senkefjærer, så tar av staget som justeringa er på, senker bilen ned på fjærene med ventilen.

Setter ventilen i nøytralposisjon(kan låses med ett borr eller en skrue), justerer staget så det passer perfekt inn der, monterer det, fjerner låsninga på ventilen og tut og kjør.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei må nok ha stv-fjærer foran, ja du kan justere høyda manuelt på skruen på staget som går ved høyre bærebru bak;)

Det var nytt for meg..

Er temmelig sikker på at fjører og dempere foran er like på sedan og stasjonsvogn. Er motor og utstyrsnivå som avgjør hvilke man skal ha foran.

Fjørene bak er forskjellige.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nytt for meg..

Er temmelig sikker på at fjører og dempere foran er like på sedan og stasjonsvogn. Er motor og utstyrsnivå som avgjør hvilke man skal ha foran.

Fjørene bak er forskjellige.

Er nok ikke så store forskjellen foran på fjærene mellom S124 og W124 nei.

Gå inn på http://www.detali.ru så finner du ut dette.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så store forskjellen foran på fjærene mellom S124 og W124 nei.

Gå inn på http://www.detali.ru så finner du ut dette.

jeg satt i min egen verden når jeg skreiv innlegget mitt her oppe, det er IKKE forskjell foran, men det er forskjell bak mht nivåreguleringa! Men hvis du skal kjøpe senkefjærer så må du jo kjøpe til stasjonsvogn uansett, og du får jo ikke kjøpt senkesett kun foran i butikken i hvertfall;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider