Gå til innhold

Hjelp, vannpumpe / termostat

Ranger emnet

Jnicolai

Anbefalte innlegg

I går var jeg ute å kjørte med noen venner, helt til det startet å blinke i dashbordet mens det røyk ut av panseret. gikk frem å sjekket kjølevesken, som luktet eksos og var veldig gromsete/sort. kjørte til nærmeste shell stasjon å fylte på ny olje til motoren og ny kjøleveske. så kjørte jeg en liten runde for å se om problemet var løst, men den steg fortsatt til 110-120. har prøvd å rense igjennom med vann tilføre den bare hadde blitt tett.

hvis jeg kjører til 90 grader, og sjekker radiator slangene, så er øvre slange super varm, og nedre er kald.

Nå sitter jeg her uten bil og aner ikke hva problemet er eller hva det vil koste å fikse :( håper noen kan hjelpe meg!

Mvh Jnicolai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette noe som er mulig å fikse selv? Kan ikke så mye om bil akkurat, hehe.. har ikke tenkt på topp-pakningen heller, du vet ikke om noe av prisene på å få dette fikset? ;)

je kjøpte ny termostat til aeb motor i dag og den sku de ha 520 spenn for!å kjenner du noen på møller så får du litt prosenter:):)hehe..da er det termostat og pakning:)denne bytter du lett selv hvertfall:)det ligger flere guider for bytte av denne på forumet her hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostat koster under hundrelappen på Biltema. Å kjøpe en termostat det står VAG på er det ikke vits i, den gjør den samme jobben..

Men uff, det høres ikke noe kult ut det problemet ditt der. Hvor langt er den gått, hvilken motor har du, rett og slett, er bilen rævkjørt? :p

Høres ut som toppakning gitt..

Ville kanskje ha tømt ut kjølevannet og sett litt nøyere på det.. Spiser motoren din olje? (minker nivået)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostat koster under hundrelappen på Biltema. Å kjøpe en termostat det står VAG på er det ikke vits i, den gjør den samme jobben..

Men uff, det høres ikke noe kult ut det problemet ditt der. Hvor langt er den gått, hvilken motor har du, rett og slett, er bilen rævkjørt? :p

Høres ut som toppakning gitt..

Ville kanskje ha tømt ut kjølevannet og sett litt nøyere på det.. Spiser motoren din olje? (minker nivået)

Audi a4 b5, 1996 mod. har gått 163 000, jeg kjøpte den for ca 2 uker siden, og den har blitt damekjørt av en dame på rundt 50 år i de 3 siste åra.

vil det bli dyrt å fikse dette på møller? ;p Topp-pakning, termostat og vannpumpe :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de tre tingene tilsammen er veldig dyrt å fikse. Men vannpumpen bytter du ikke før bilen din har gått 200 000, sammen med registerreimen. Termostaten vet jeg ikke helt hvor lett den er å komme til, men vil tro det koster en tusenlapp å bytte den pluss prisen for delen.

Toppakning er mye arbeid, og jeg håper at det ikke er det som er gale! Indikasjon på dette er kjølevann i oljen, og olje i kjølevann..

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de tre tingene tilsammen er veldig dyrt å fikse. Men vannpumpen bytter du ikke før bilen din har gått 200 000, sammen med registerreimen. Termostaten vet jeg ikke helt hvor lett den er å komme til, men vil tro det koster en tusenlapp å bytte den pluss prisen for delen.

Toppakning er mye arbeid, og jeg håper at det ikke er det som er gale! Indikasjon på dette er kjølevann i oljen, og olje i kjølevann..

hm :/ registerreimen ble byttet på 150 000.

men takk skal du ha for et veldig bra svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider