Gå til innhold

Problemer med bakaksel

Ranger emnet

-Veritas-

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Jeg har litt problemer med bakakselen min. Problemet var i startfasen når jeg dro på havet (14 dager siden), har lånt bilen til broren min i mellomtiden. På den tiden har problemet bare blitt verre.

Problemet: Når jeg rygger så begynner den å spinne, uansett hvor glatt det her (er vinter). Smeller litt også. Hva er problemet? Kan det være lite olje? Har jeg rett og slett spunnet den til fans?

Er som sagt på havet, så får ikke sett på den..

Endret av -Veritas-
Trådtittel..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinner uansett hvor mye gass jeg har..

Mulig det er akslingen som slurer, jeg må liksom bare fortsette å gi gass til den plutselig for tak, og da smeller det så fint :) Syntes det hørtes rart ut at løse skruer på mellomakslingen skulle kunne gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinner uansett hvor mye gass jeg har..

Mulig det er akslingen som slurer, jeg må liksom bare fortsette å gi gass til den plutselig for tak, og da smeller det så fint :) Syntes det hørtes rart ut at løse skruer på mellomakslingen skulle kunne gjøre dette?

Beklager, misforstod litt. Problemet mitt var att den hoppa å small når jeg rygga..

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey

Om stikkakselen hadde vært knekt, ville jeg vel ikke kommen meg noe vei? Må vel ha begge stikkakslingene intakt for å få framdrift?

Fikk et tips om foringene i bakakselen kunne være problemet, så får prøve det.

hva har foringer noe med og komme seg framover og bakover?? bilen går jo den har kjört volvo med null foringer hang bare i fjörene bakakslingen vandret 30cm til hver side hehe jordebil da:bump

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringene har vel gjerne lite med fremdriften å gjøre. Jeg tenkte på smellene jeg har bake.

Sikker på dette Emilhetty? Blir det ikke det samme som når jeg jekker på bilen på den ene siden, mens det andre bakhjulet enda er i bakken. Også snurrer dekket som er i luften, det vil vel gå rundt? Det samme vil vel skje om jeg gjør dette på den andre siden. Betyr ikke dette at begge stikkakslingene må være i orden for å få fremdrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge må være iorden for å få fremdrift ja.. Om du jekker bilen opp på ene siden bak, og setter deg inn å prøver å kjøre, vil hjulet som er i lufta gå rundt da det har minst motstand.. Om stikkakslingen er knekt, vil det si det samme som at hjulet er i lufta..

Dette forutsatt at du ikke har diffbrems.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider