Gå til innhold

Hjelp til valg av motorstyring

Ranger emnet


KimAndre

Anbefalte innlegg

Har nå sittet i noen dager og lest og tenkt på hva jeg skal gjøre med styring av bensin og sånn på min bil.

Jeg er ikke noen guru på det greiene så trenger litt hjelp her.

 

Jeg har lest meg grønn på alt av datasputer,piggyback systemer og chip. Og helt ærlig skjønner jeg ikke veldig mye. Har vel egentlig utelukket chip hvis ikke noe magisk kommer opp..

Hva skal jeg gjøre?

Dette gjelder en nissan sunny n13.

Motor = Ca18det med Ca16de topp og Ca16de ledningsnett/ecu.

Satser på ca 400hk(ikke mindre ihvertfall) hvis det har noe å si.

 

Har tenkt på:

Megasquirt

Haltech

Greddy e-manage

Power fc

Nistune.com (Såkalt chip som man kan mappe?)

 

Hva mener og tror folket her?

 

M.V.H Kim André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

400hk er et "ok" mål da, men ville tro du også må bytte råder i motor, kanskje også porte, få spesiallaget manifoiler, stor eller moderne turbo, etc. så er det dyser da :)

 

Ville ikke brukt piggyback, men Megasquirt eller vems kan funke greit.

Vet du om det er 60-2 på svinghjul? I så tilfelle er det veldig enkelt å koble opp, enten da WS spark a og spark b, eller sekvensiell/cop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare ett par spm om lov?

Du har CA18DET motor, du må vel ha snurre for 400 gamp, hvorfor CA16-topp, som er en mindre sugemotor og ganske sikkert har mindre forbrenningsrom og ventiler?

 

Ellers så har jeg ikke noien gode svar til deg på spm :-)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare ett par spm om lov?

Du har CA18DET motor, du må vel ha snurre for 400 gamp, hvorfor CA16-topp, som er en mindre sugemotor og ganske sikkert har mindre forbrenningsrom og ventiler?

 

Ellers så har jeg ikke noien gode svar til deg på spm :-)

 

Jepp er snurre. har ikke kjøpt det enda men kommer.

Jeg bruker ca16 topp fordi den har litt hissigere eksoskam og den jeg har er bra. Toppen blir seff planet og portet. Jeg vurderer ca18topp også men da blir det mye jobb med ledninger og slikt da det ikke er likt.

 

Til DaButcher. Bunndelen i motor er bygget for å tåle 800hk+ så det blir ikke noe problem.

 

Har sterkt vurdert haltech nå men "Time will show"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor = Ca18det bygd for 800HK ? Ny rekord eller ?

men til bake topic, hvor har du tenkt å mappe bilen din ?

Hør med dem hvilke merke`r` di kan/liker og justere best

Haltec er jo ett godt kjent merke blandt datasprut systemer

Så har du jo Autronic sm4 som og er kjent.

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Motor = Ca18det bygd for 800HK ? Ny rekord eller ?"

Skal ikke satse på noe rekord akkurat, men gidder ikke å bygge noe som ikke holder!

 

Jeg har tenkt til å mappe på Ski motorverksted.

Jeg veit at de klarer haltech, eller så er det flere her i øst som kan det.

 

Har tenkt på autronic, men pengene sier haltech. pluss en venn av meg har det selv og kan hjelpe meg en del kobling og litt mapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår