Gå til innhold

Oppgradere anlegg i peugeot 406 stasjonsvogn..

Ranger emnet

Pirium

Anbefalte innlegg

Bruk 5 minutter på å skru ut en av 6,5"erne i fordørene... bare pop/skru av grillen og ta frem skrutrekkeren/torxtrekkern. Når du da kaster et blikk på baksiden av dem, og gjerne prøver å "vri dem opp" som en klut (mykplast har mange fine bruksområder, men ikke i høyttalerchassis etter min mening. Du kan ha "flaks" med at det står et par Philips der, så er det ihvertfall metall som holder alt sammen, men tenk litt med øynene allikavel..); om du da fortsatt føler dette originalsettet står seg godt kvalitetsmessig, utseendemessig og lydmessig til din nye, pene og gode Pioneer-bass har ikke jeg så mye å bidra med her. ;)

For å si det litt klarere; glem forsterker meg her og forsterker meg der inntil du seriøst har vurdert nye høyttalere foran. Heller nytt frontsett på spilleren enn originalhøyttalerne på forsterker, er mitt synspunkt.

Har selvsagt vært ute med org. høyttalerne. :)

De er laget av JBL, men har (selvsagt) plastchassis.Det er imidlertid solid og vridningsfast plast, men kvalitetsinntrykket er ikke veldig bra, selv om det står JBL på magneten...

Kommer IKKE til å koste på noen forsterker på de, det er helt sikkert!

Om jeg (les: min samboer, det er hennes bil jeg skal montere dette i) ikke blir fornøyd med de, bytter jeg frontsett.

Uansett tror jeg ikke forsterker til frontsettet er nødvendig, dette er hverken en SPL-bil eller råner-bil.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har faktisk meget bra dører rent bass/lydmessig. Setter du inn høyttalere med bra bassegenskaper og kobler de til en god forsterker tror jeg du blir overrasket over hvor mye bass du får med bra nivå til ca 40 Hz (snakker ut fra erfaring). Dørene bør dempes litt ned for å unngå de verste resonansene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider