Gå til innhold

Spm ang hovedstrømsbryter utenpå bilen.

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bygger bilcrossbil nå, og i reglene står det at man må ha minst 1 hovedstrømsbryter inni bilen, og den skal kunne utløses fra utsiden. Greit nok. Det jeg ser mange gjør her i nord er en vaier fra hoved.bryter og ut til pansere med et håndtak, slik at man bare drar i vaieren og bryteren slås av.

 

Liker ikke helt denne patenten, så jeg har montert 2 hoved.brytere inni og utenpå bilen, så seriekobler jeg de.

 

Det jeg da lurer på er om noen har erfaringer med dette? Hva gjør dere? Håper bare bryteren holder utvendig, og ikke klapper igjen hvis jeg bøller/hopper/etc litt.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har du bomma litt kompis.. det skal være EN bryter, men mulighet for å kunne kobles ut fra utsiden!

 

ERGO. du monteret hovedstrømsbryter inni bilen inna for rekkevidden din mens du sitter i setet med beltet på, og fra utsiden skal du da montere bryter som går med wayer inn i bilen og som da vrir om bryteren når du trekker i den.. Den skal være montert på sjåførens side, helst et sted på framskjermen, eller rett under frontruta

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, er batteriet ditt montert bak?.. om ja, så kjører du + ledningen fra front, gjennom bryteren inni bilen, og til batteriet!

Dynamo ledningen må for guds skyld ligge koblet på BAK bryteren, altså batteri siden.. om du napper i bryteren og bilen din enda går, har du koblet feil

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke forklarte godt nok, men man kan bruke to hovedstrømsbrytere. En inni bilen som du selv bruker, samt en utvendig på panseret evnt på det blekket ved frontruta. Dog når du vrir om den utvendige bryteren skal den også kutte nr 2 som er inni bilen.

 

Det er ikke helt sikkert. det kommer an på om du har koblet riktig! men for å unngå platekontakt og mulig kortslutning er det best å ha kun en bryter, og den skal være inne hos deg isolert fra chassis..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menneh, hva om du velter?.ø. blir påkjørt fra sia.. og topedoveggen presses/bryteren knekker av? da vil den jorde seg selv og katastrofe er faktum.. begrens deg til en bryter, og kjør heller trekk wayer fra utsiden

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører altid wire. det har aldri slått feil på mine, mens et par stk i teamet mitt har vært enkle å bli kvitt utpå banen, en liten rapp i sia på dem så stopper bila enkelt, og det dem gjør for å hindre bilen i å stoppe da er å sette på ei fjør til bryteren utvendig, da står den i spenn og til slutt får den ikke kontakt lengre. så den patenten med å ha bryter utvendig er ikke noe serlig syns jeg, med mindre du sveiser et ''cover'' for den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?.. Stram wayer?! er ikke BREKK vi snakker om! er hovedbryteren din! Wayern går i en strømte!

 

 

den strømte kan være like slapp som du er i buksa og med 2cm napp i brytern på utsia slukner bilen din på sparket!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår