Gå til innhold

hjelp bunnpluggen går rundt hjelp

Ranger emnet

skruf sterk

Anbefalte innlegg

i kampens hete, mellom to oppdrag på jobb i natt skulle jeg skifte olje på bilen, noe jeg har gjort mange ganger før.

stresset med 3 vaktelefoner som ringer vrei jeg bunnpluggen feil vei med mye moment. nå går den bare rundt og rundt samme hvilken vei jeg vrir den. Jeg får den ikke ut, og det virker ikke som det lekker olje.

Jeg har vel ødelagt enten jengene på mutteren eller i bunnpannen, gjerne begge deler. Nå er det selvfølgelig helg, og ingenting åpent, og jeg trenger bilen i morgen da jeg skal kjøre og hente familie til og fra dåp.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg har kjørt til biltema, siden de var de eneste som var åpen. Der fikk jeg tak i tre forskjellige bunnplugger til opel vectra, og et par andre som er litt større som passer til noen franske biler.

jeg får ingenting i mellom bunnpannen og pluggen, så det er ikke lett å få den ut. kanskje jeg må skru av bunnpannen for så å få den ut, og kanskje jenge den opp igjen. dette er teori, jeg vet ikke en gang om det er noe å jenge opp igjen, om det er nok gods. har aldri sett på insiden av en bunnpanne.

kan jeg kjøre med dette til mandag siden jeg ikke ser noe lekkasje eller er det for dumt? Dette ble stress. Noen der ute som kan hjelpe meg med en plan for kvelden helgen?

mvh Vectra-vectra.:pray bilen er en opel vectra b 97 1,8 bor i bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg har ihvertfall en idé på hvordan du kan få ut pluggen igjen ... :)

Vil anta det burde gå greit å kjøre, som du sier leker det jo ikke nå - ergo er det tvilsomt at det vil skje under kjøring. For å være sikker kan du jo lage en cocktail av sparkel og gafateip som midlertidig løsning.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider