Gå til innhold

Hvem selger equalizere ?

Ranger emnet


Pilsener

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

6x9 står i veggen bak setene.

 

Er ikke plass til store sakene i dørene, så jeg er redd for at det skal bli for spinkelt. Altså at det vil forsvinne noe av det øvre bassområdet i lydbildet mellom subben og etpar fislete 6-tommere i dørene. Og så føles det så rart når bassen kommer kun bakfra mens resten kun kommer forfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok av 6,5"ere som er langt ifra fislete. De vil tvertimot flytte hele bassbildet frem til forsetene!

6x9"erne nå er et av problemene dine, og anbefales fjernet. De spiller inn i setene, så mye fra nedre mellomtone og oppover blir borte, og øvrebassen de gjengir vil ikke kunne konkurrere med en god del 6,5" montert i dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke tenkt så mye på det.

Men ikke noe hyper-entusiastsaker som vi dødelige ikke hører forskjell på likevel.

 

Kom gjerne med forslag i flere prisgrupper.

Det er så lenge siden jeg har holdt på noe særlig med bilstereo, så jeg har ikke lengre oversikt over hva som finnes på markedet.

Hadde dilla på dette i 94-95, men så gikk det over.

 

BTW: Årsaken til ønsket om ny eq er at den jeg har nå fanger opp dynamostøy. All verdens kondensatorer, støyfilter, jordinger og flere typer signalkabler og plassering av disse er prøvd, men uten hell.

Prøvde også å mate den med egen strømforsyning, men den tar inn støyen likevel.

Isolasjonstrafo på signalkablene hjalp endel, men det stjeler diskant.

Det eneste jeg ikke har prøvd ennå, er å bygge en optokobler for tilkoblingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ihvertfall et par overgangsringer:

2062_phonocar_3_854.jpg&w=200&h=205

 

Så kan f.eks. Monacor NeoSet-165 til 1600,- passe godt, dog litt jobb med diskantmontering i f.eks. speiltrekantene:

3252_carpower_by_monacor_neoset165.jpg&w=200&h=139

Ellers er jo alltids Rainbow (1800,-) et sikkert kort, hvor både bass og diskant går rett inn på originalplassene;

623_rainbow_cs265.jpg&w=200&h=138

Ellers er det jo mulig å sette inn et par paneler for 2x6,5" også, for mer kick forfra:

1761_poket_pms331.gif&w=200&h=104

... og da kan vi jo havne langt opp på 5-sifret ang. hva som passer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde tydeligvis nettop sluttet å selge den, noe som er typisk da jeg hadde planer om å kjøpe en slik igjen. Hadde den norske modellen før, som heter JVC KD-SHX851. Sto i reklamen at forsterkeren var digital, i alle fall. Men hva vet vel jeg.. :P Er på 4x70w i alle fall. :) Var forresten 9-bånds equalizer på den også...

 

http://www.sonicelectronix.com/item_5378_JVC+Arsenal+KD-AR8500.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de 6x9 høyttalerene dine, montert slik de er, så skjønner jeg godt at du ikke er fornøyd med lyden din, og en EQ vil ikke hjelpe deg slik at det blir bra... En EQ brukes stort sett i mere proffe innstallasjoner, som transmedia nevnte tidligere her, og har ikke noe særlig for seg i ditt oppsett, så det ville jeg slått fra meg med en gang.

 

Hvis du monterer et par 6,5" i dørene, og gjør det skikkelig, så kommer du til å få deg en kraftig overraskelse, det kan tilogmed hende at du blir så fornøyd med trykket da, at du dropper masse sub baki ;)

6x9 bør du uansett fjerne, for med den monteringen, så kan det ikke bli bra...

 

Det finnes masse bra kompsett i 6,5" så det bunner igrunn ut i hvor bra du vil ha det, og hvor mye penger du vil bruke på det.

 

Noen av mine favoritter er: Morel, seas, og focal

 

Jeg kan garantere deg at et par bra 6,5" sett i dørene, montert riktig, blir mye mere detaljert, enn det du har nå, og når forsterkerene også blir justert riktig, så kommer du til å få et helt annet lydbilde enn det du har nå.... hvis du hører at bassen kommer bakfra nå, så er noe feil i innstillingene dine, for man skal ikke høre de laveste frekvensene, dem bare kjenner man ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår