Einar Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Har en Rekord som jeg roter med maskinen på. HAr bytta register(håper det er bedre enn det jeg har siden det er brukt). Roter litt med oljepumpa nå, prøver å få te overtrykksventilen, men den blir ikke helt tett, er redd setet er skada, plaststempelet var skadet og slitt, prøver med kule fra en eldre motor med ventilen i registerdekselet(ventilen skal stå på samme plass under oljepumpa), blir tettere med kula, men jeg lurer på hvor høyt jeg kan kjøre opp trykket henholdsvis med og uten hydrauliske ventilløftere? Har sett mange som skal bytte oljepume for å få opp trykket, trykket øker du ved å shimse opp fjæra på overtrykksventilen. Lurer også litt på om det er noen motorer som har "vassere" kammer enn min orginalkam(1.7, 1.9, 2.0E, 2.2E, 2.4E) eller om billige trimkammer på litt sikt(økonomitrimming). Skal porte toppen og plane den på skolen, vil vel få ett par hk mer. Er det vanskelig å få tak i E-manifold på hugger etc., og kan man bruke E-manifold med orginalt innsug? Kan jeg bruke orginale gassoverføringer hvis jeg monterer WEBER? 38 DGAS passer vel den? Er det samme borring etc. på 2.2 og 2.4 så man kan flytte over veiv+råder+stempel? Er vel ikke noen som vet om noen billige(veldig) RWD opler da rekorden er litt kort og skakk. Gjerne en rekord E da jeg har en Berlina med litt elektrisk. Har jo så å si en komplett bil så er bare rust som er problem med en eventuell rekord(helst papirer og da men...) Er chassinummeret på torpedoen/akvariet det eneste som er slått inn på bilen? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Har en Rekord som jeg roter med maskinen på. HAr bytta register(håper det er bedre enn det jeg har siden det er brukt). Roter litt med oljepumpa nå, prøver å få te overtrykksventilen, men den blir ikke helt tett, er redd setet er skada, plaststempelet var skadet og slitt, prøver med kule fra en eldre motor med ventilen i registerdekselet(ventilen skal stå på samme plass under oljepumpa), blir tettere med kula, men jeg lurer på hvor høyt jeg kan kjøre opp trykket henholdsvis med og uten hydrauliske ventilløftere? Har sett mange som skal bytte oljepume for å få opp trykket, trykket øker du ved å shimse opp fjæra på overtrykksventilen. Lurer også litt på om det er noen motorer som har "vassere" kammer enn min orginalkam(1.7, 1.9, 2.0E, 2.2E, 2.4E) eller om billige trimkammer på litt sikt(økonomitrimming). her er en side med data på standard CIH kammer: http://www.opeltuners.com/miscdata.html som du ser er det ikke veldig mye ute å hente. har satt 2.0 kam i 2.2i før, den ble litt piggere, men ikke mye. Originally posted by Granada3.0GL Skal porte toppen og plane den på skolen, vil vel få ett par hk mer. Er det vanskelig å få tak i E-manifold på hugger etc., og kan man bruke E-manifold med orginalt innsug? Kan jeg bruke orginale gassoverføringer hvis jeg monterer WEBER? 38 DGAS passer vel den? begynner å bli færre opler med CIH motor og finne på huggern, både med S og E motorer. men tror alikevel ikke det skal være for vanskelig å finne en rekord med E motor å ta manifold i fra. hvis du har lyst å slippe å fryse av deg fingra, har jeg et par E manifolder liggende. Men det er to forskjellige flens-størrelser mot frontrøret ute å går, bare så du er obs på det... det passer med orginalt gasserinsug. muuulig at du må frisere bittelitt på insuget uinder, men det tror jeg ikke. værre med grenrør og orginalt gasser insug. du kan bruke orginal gassoverføring ved montering av weber 36/32, vet ikke hvordan 38 dgas er, men det går sikkert med litt mikkmakk. (har forresten et par weber 36/32 som går billig) Originally posted by Granada3.0GL Er det samme borring etc. på 2.2 og 2.4 så man kan flytte over veiv+råder+stempel? ja, det er 95mm boring på 2.0/2.2/2.4 Originally posted by Granada3.0GL Er vel ikke noen som vet om noen billige(veldig) RWD opler da rekorden er litt kort og skakk. Gjerne en rekord E da jeg har en Berlina med litt elektrisk. Har jo så å si en komplett bil så er bare rust som er problem med en eventuell rekord(helst papirer og da men...) Er chassinummeret på torpedoen/akvariet det eneste som er slått inn på bilen? er slått inn diverse steder på bilen. på Ascona B står det litt rundt om, med litt kryptisk skrift i tillegg til på den blekka under panseret, og ved passasjersetet. har hørt det står i taket, div steder på gulvet både inni bilen og i bagasjen. (i allefall på Ascona B) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 JAH, fikk litt info der, 19/17N kam kanskje, men dårligere løft, med dem kanalene der må man vel ha godt løft for å få opp gasshastigheten. Gir E-manifold noen merkabar effektøkning? Takker i allefall for svar....:) :) :) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Hvor mye for Manifoldene da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totta Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Har en Rekord som jeg roter med maskinen på. HAr bytta register(håper det er bedre enn det jeg har siden det er brukt). Roter litt med oljepumpa nå, prøver å få te overtrykksventilen, men den blir ikke helt tett, er redd setet er skada, plaststempelet var skadet og slitt, prøver med kule fra en eldre motor med ventilen i registerdekselet(ventilen skal stå på samme plass under oljepumpa), blir tettere med kula, men jeg lurer på hvor høyt jeg kan kjøre opp trykket henholdsvis med og uten hydrauliske ventilløftere? Har sett mange som skal bytte oljepume for å få opp trykket, trykket øker du ved å shimse opp fjæra på overtrykksventilen. Lurer også litt på om det er noen motorer som har "vassere" kammer enn min orginalkam(1.7, 1.9, 2.0E, 2.2E, 2.4E) eller om billige trimkammer på litt sikt(økonomitrimming). Skal porte toppen og plane den på skolen, vil vel få ett par hk mer. Er det vanskelig å få tak i E-manifold på hugger etc., og kan man bruke E-manifold med orginalt innsug? Kan jeg bruke orginale gassoverføringer hvis jeg monterer WEBER? 38 DGAS passer vel den? Er det samme borring etc. på 2.2 og 2.4 så man kan flytte over veiv+råder+stempel? Er vel ikke noen som vet om noen billige(veldig) RWD opler da rekorden er litt kort og skakk. Gjerne en rekord E da jeg har en Berlina med litt elektrisk. Har jo så å si en komplett bil så er bare rust som er problem med en eventuell rekord(helst papirer og da men...) Er chassinummeret på torpedoen/akvariet det eneste som er slått inn på bilen? Har også hørt for bedre olje trykk kan man bruke en oljepumpe fra disel motoren, den skal gi et bedre trykk.. og sette et rør i toppen på opel der olja går ned i gjend til bunn i motoren er også noe som bør gjøres på opelen, når du kjøper kam fra eksempel enem så følger det med en sånn rør stomp som du skal sette i. eller du kan lage en selv mener den skal stikke ca 2-3 cm opp fra hulet. Hvis du tar kontakt med enem i svergie så har dem alt du trenger av kammer. 2.0-2.2-2.4 motoren har alle samme boring bare forskjelige stempler/råder /veiv. hvis du planer toppen så husk at du ikke skal ha høyere komp en 11-1 Siter oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter) skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no VW og Audi er bilene som er konge he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 vil ikke tro at du får noen merkbar effektøkning av å sette på e-manifold nei. kan få min billig. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Har 316graders kam du kan kjøpe, samt lettet svinghjul og "værsting" clutch(har sitti på trimma 2.0 ca 170hk med rakskåren 4-trinns), har også innsug til 45mm og 48mm, nb de passer ikke til 2.2/2.4toppen. Og 5-trinns getrag240 kasse. Hvis du skal montere kammen må du også bytte løftere. Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.