Gå til innhold

Vann i bilen

Ranger emnet

StianfraTrondheim

Anbefalte innlegg

• 6 months later...

Hei igjen.

Jeg har fortsatt problemer med fukt på rutene inne i bilen.

Når temperaturen kommer under 4-5 grader kan ofte rutene dugge helt igjen. Det skjer i løpet av noen sekunder, ofte mens jeg kjører og motoren er varm.

Jeg vet at ac-anlegget slår seg av automatsik når temperaturen kommer under 5 grader, men hvis jeg prøver å slå av ac-anlegget manuelt når temperaturen er over 5 grader dugger det ikke.

Jeg har byttet pollenfilteret, og når jeg byttet det fant jeg masse løv som tettet igjen dreneringshullet som er ved siden av holderen til pollenfilteret. Her stod det ca 3cm med vann. Fikk rengjort dreneringshullet, men det har sikkert runnet masse vann ned i luftinntaket under pollenfilteret mens det stod vann der.

Trodde at fukten kom til å gi seg etter ting hadde fått tørket en stund men det har det altså ikke gjort.

Finnes det en dreneringsventil eller noe liknenge i ac-anlegget som kan være tett?

Kanskje det ligger masse vann inne i rørsystemet en plass.

Noen som har tips å komme med?

Tusen takk for svar!

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

I dag var jeg ute å testet litt.

Temperaturen ute var 6 grader.

Når jeg hadde ac-anlegget på dugget det ikke i bilen.

Når jeg slo av ac-funksjonen slik at det kun var vanlig varmevite på, ble det dugg på rutene med en gang.

Jeg kjente at lufta som kom inn fra varmeapparatet var fuktig.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips er jo å kjøre med ac på hele tiden, som du selv fant ut utrooolig mye bedre luft... kjører selv med klimaen konstant på auto. går fortsatt under 0,5 på langkjøringa. det lille extra den bruker på at jeg har det behagelig i bilen kompanserer jeg heller med å fylle litt oftere.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider