stan2 Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 hei kjøpte dena mercedesen da med hull i bånn panna det rant og kjørte i vegen og tenkte vi skule fylle disel. det gjorde vi så ikke lampa lyste reserven jaja disel tenkte je går det men nei da kom halv veis hjem bynte den og kakle og så døde den tau til nærmeste bensin stasjon. fylte på og starta gjorde den da:P kjørte 15 meter etter på stoppa den igjen. og starta og stoppa døde når en ga gass. den får disel det vet jeg har skjeka;P håper det er noen som kan hjelpe meg desperat håper ikke motorn tok kvelden da må jeg ha det huff:( hva kan være galt:P motorn drar tungt runt startern og visker går av seg selv inne blant:( når en skal prøve og starte startkabler hjelper heller ikke:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eks0s Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 sjekk dieselfilter som en start. Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Om det var hull i bunnpanna, og du bare kjørte, ble den fri for olje, noe som resulterer i motorhavari.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Øhhhhm? Du kjørte pent og pyntelig avgårde med hull i bunnpanna, og det eneste du gjorde på en bensinstasjon var å fylle diesel? Da er det litt feil å si at du ikke har peiling på Mercedes. Da er det mere riktig å si at du overhodet ikke har peiling på noe motorisert! Forresten så er det mye lettere å skjønne hva du mener hvis du faktisk skriver på norsk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Dett krever en litt bedre forklaring, du kjøpte en bil med hull i bunnpanna, kjører til bensinstasjonen, fyller diesel så rservelampa slukker og kjører videre? Om det er hull i bunnpanna er det sannsynligvis tomt for olje, og motoren haqr ganske mulig skjært seg. Utfra frollaringa di veit jeg ikke om du fytllte diesel på motor eller tank en gang. Les mellom innlegget ditt neste gang å se om det er mulig å få noe ut av det neste gang, så kanskje vi kan hjelpe deg noe, har du kjørt med hull i bunnpanna og uten olje tror jeg kanskje du bør kvitte deg med bilen og finne deg en tråsykkel i stedet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stan2 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 (endret) Håper det er noen som kan hjelpe meg. Er desperat. Håper ikke motorn tok kvelden, for da må jeg ha det.. huff Hva kan være galt? :P motorn drar tungt rundt startern og visker går av seg selv inne blant, når en skal prøve og starte, Startkabler hjelper heller ikke. Endret April 7, 2009 av Margido Endret innlegget sånn at det er forståelig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stan2 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 (endret) Jeg kjøpte bilen med hull i bånnpannen ja, men det rant ikke når du ga gass. Jeg tviler den har skjert seg, siden den nesten starta igjen, men tror batteriet også er dødt nå:( og det har rent av olje av den utenfor her jeg bor, så den er nok ikke tørr bare får ikke nok disel:( Endret April 7, 2009 av Margido Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Du har skjært motoren.. Er 97% sikker på det. Kjøp deg ny motor. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stan2 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 tømte filteret og da var den mere vilig men tør ikke og prøve og starte den pga må få tetta hullet sån midlertidlig på en måte:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Skjønner ikke at du orker holde på med den.. Du har knust motoren.. Garantert. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Du kan jo begynne med å peile olje? Sett bilen på et nuggenlunde plant underlag, la den stå 5 min og se hvor mye olje det er på peilepinnen. Hvis peilepinnen indikerer at det er nok olje (eller i hvertfall ikke er helt tørr) kan det jo hende motoren har klart seg. Dersom det er et hull i bunnpanna og du har kjørt kan det nok hende motoren har tatt kvelden, men har du griseflaks kan det kanskje være nok å tette alle store lekkasjer (et evt. hull i bunnpanna er en stor lekkasje), fylle olje og prøve å starte. Dog; er peilepinnen helt tørr og motoren er kjørt kan det jo hende motoren har gjort sitt og må byttes. For å tette hull i bunnpanna midlertidig går det kanskje an å bruke epoxykitt ('kjemisk metall'). Dette kommer gjerne som en pølse som man knar sammen for å starte herdeprosessen og presser inn i hullet som skal tettes. Husk å rengjør ordentlig først, f.eks. med bremserens ('brake cleaner'). Her finner du epoxykitt og bremserens: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=96822 http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82838 Lykke til og fortell gjerne hvordan det går! mvh movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stan2 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 git opp selges bilig i stede ass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon_w Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 festlig tråd. bil med hull i bunnpanne "lakk ikke når jeg ga på" sannsynmlig fordi all oljen hadde rent ut i forveien, og fyren var mest opptatt av å tette det hullet "på en måte". peila du noensinne olje på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasE220 Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Det er noen, som bare ikke burde hatt førerkort.. Jeg må le :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg