Gå til innhold

Valg av billig sportsbil!

Ranger emnet


Bearion

Anbefalte innlegg

Hva syntes du forresten om kabrioleter som ikke er roadstere, SeaLion?

Hva jeg synes om det er irrelevant, trådstarter ønsker seg en cab (roadster) og da forholder jeg til det.

 

Jeg har nok lagt merke til at å lese åpningsposten er lite utbredt her på dette forumet, så denne tråden kommer nok til å skjeie ut til å diskutere om Audi RS6 er en bedre sportsbil enn en Toyota MR2 Mk.II eller noe annet irrelevant, men begge disse bilene og mange av de andre dere nevner samsvarer altså dårlig med trådstarters krav til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid både MR2 MK1 og Smart Roadster..

 

Med mine 192cm hadde jeg INGEN problemer med å få plass i Roadsteren. Den er faktisk en overraskende romslig liten rakker.

Takk, da lærte jeg noe nytt i dag også.

 

Jeg vurderte en gang en MR2 Mk.1 til mitt bruk, men havnet på "originalen", Fiat X1/9, som var enda litt trangere, men som også hadde skikkelig targatak (mer cab-aktig enn T-tak) og mer direkte styrerespons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR2 MKIII er stygg og MKII er overprisa og som oftest ihjelkjørt, selv om jeg sier meg enig i at MKII er utrolig fin.

 

(De er begge gode biler dog, jeg ville aldri påstå noe annet.)

 

Personlig liker jeg utrolig godt looken på MX-5 NB (1998-2005...tror jeg), og ville gått for den. Det er også kjekt at det er at av de mest driftssikre bruktbilkjøpene du kan gjøre (10 år gamle MX-5er kom som nr. 2 i den store svensketesten på minst feil).

 

Men hvem f* bryr seg egentlig...dette er driver's cars og det er kun hva kjøper vil ha som betyr noe. Vil du følge flokken kjøper du det alle sier du skal kjøpe og klistrer på modsa alle sier du vil ha.

 

Om noen av disse bilene er sportsbiler er en teit diskusjon. Kall dem roadstere og da blir det ikke noe rom for forvirring. Personlig mener jeg at de er glitrende sportsbiler for norske forhold.

Endret av tindebrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har nevnt femiroadsteren? MX5 ?

Jepp, den er allerde nevnt. Bl.a gjorde jeg det i mitt første innlegg i denne tråden.

 

Femiroadster? Tja, bilen er godt skrudd sammen, har perfekt vektfordeling, en girkasse med skikkelige klikk i posisjonene og et skikkelig klassisk roadsterutseende. Men litt trimming, senking og oppstramming er det en ypperlig sportsroadster som utmerket godt kan brukes som helårsbil. Den er en av de mest driftsikre bilene uansett biltype. Trimmingsdelene er utallige fra mange leverandører, noe som gjør det enkelt å skreddersy bilen til egen smak. Så MX-5 skal man ikke kimse av. Den kan se snill ut uten å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg eid MR2 MK1 selv, den hadde et skikkelig påkostet understell og 141hk.

 

For å si det sånn.. En sur dieselvolvo hadde ALDRI kjørt fra den på svingete veier.. Ikke ellers heller..

 

Vi snakker ett tonn vs Volvoens.. 17-1800kg?

 

Never!

 

Greia er at du rettogslett ikke forstår hvor rått dette henger før du har prøvd det selv. Du er vant til duvebiler og har derfor ikke den fjerneste anelse om hva veigrep er!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E30 M3 er ganske rå saker! I forhold til dagens biler er de ikke noe spesielt, men mot gamle Golf GTI som var bra sportsbil på den tiden så var den jo helt rå:) Den ble lagd med 4 sylindre pga vektfordelig og det er en ganske gjennomtenkt bil som slenger godt fra seg på svingete veier med en god sjåfør. Men en 3-serie cab er jo greit, samme som Mercedes cab... ikke så veldig rått å kjøre i grunn men..

Da må det nok bli en Elise! en ordentlig sportsbil og cab går ikke helt hånd i hånd siden det kan være litt mer kritisk å rulle med cab, pluss at de er mykere og da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klart begynt og kikke på TT jeg, og plukket meg ut noen kandidater og begynt og prute.. Tipper du forholdsvis greit vist du er god og prute kan få en for 160 k da:)

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16827145&reference=5/168/271/45_1309926541.jpg

 

MG TF bør jo nevnes.. Finner du en fin bil med bra servicehefte kan du ha go bil i mangen ¨år:)

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14529222&reference=2/145/292/22_-31924962.jpg

 

Alfa Romeo er jo ganske så tøff, og litt glemt. Finner du en i bra stand og go historikk så bør det være ett bra kjøp.

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=14831710&reference=0/148/317/10_1246354825.jpg

 

 

Ellers så støtter jeg folket med at MR2 er ett bra kjøp.. Smarten hadde jeg ikke giddet og kjøpe vist du ikkje har råd til Brabusen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E30 M3 er ganske rå saker! I forhold til dagens biler er de ikke noe spesielt, men mot gamle Golf GTI som var bra sportsbil på den tiden så var den jo helt rå:) Den ble lagd med 4 sylindre pga vektfordelig og det er en ganske gjennomtenkt bil som slenger godt fra seg på svingete veier med en god sjåfør. Men en 3-serie cab er jo greit, samme som Mercedes cab... ikke så veldig rått å kjøre i grunn men..

Da må det nok bli en Elise! en ordentlig sportsbil og cab går ikke helt hånd i hånd siden det kan være litt mer kritisk å rulle med cab, pluss at de er mykere og da:)

 

Det med mykhet kommer ofte litt an på om bilen er bygd som cab eller om det er en vanlig modell "konvertert" til cab (som er normen, for det er dyrt og lage egen produksjonsrekke for en bil som ikke kommer til selge allverdens)

 

Roadstere ala MX-5, MR-2 (MKIII) og Barchetta er som oftest bygd som cabber i utgangspunktet så stabilisering/avstiving er laga med det som "mal" noe som kanskje ikke gjør dem perfekte men stort sett gjør dem overlegne "konverteringer".

Endret av tindebrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen forslag.

 

Jeg syns Audi TT ser bra ut fortsatt. Den billigste på finn.no har utropspris 175 000 kr, men med litt pruting får du den innenfor ditt budsjett (160 000). Ulempen er at bilen er forbannet dyr i drift. Diverse elektriske feil og et forhjulsoppheng som er laget at av knekkebrød får du med på kjøpet.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Audi TT ser bra ut fortsatt. Den billigste på finn.no har utropspris 175 000 kr, men med litt pruting får du den innenfor ditt budsjett (160 000). Ulempen er at bilen er forbannet dyr i drift. Diverse elektriske feil og et forhjulsoppheng som er laget at av knekkebrød får du med på kjøpet.

 

 

Og si den er dyr i drift kan missforstås då, den går forholdsvis billig me tanke på drivstoff:) Kjørte min 180 hk på 0,69 l/m Sogndal - Voss og det er virkelig ikke ille:)

 

Men når det er sagt, den var dyr nok og eige ja - 19.000,- i bytte av clutch og svinghjul er jo ett eksempel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår