Gå til innhold

sporing og lufttrykk.

Ranger emnet

PlenKlipper

Anbefalte innlegg

Nå har jeg blanda både bar, psi, og pound her, så må lete opp en tabell jeg har hvor det står.

Anyway:

1 bar er 14 psi sånn ca, så hvis du fyller 40psi vil du komme på 2,7 bar. (Lavprofilsdekk)

På vanlige ballongdekk vil alt fra 28-32psi "fungere".

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var Latterlig mye! i driftinga kjører jeg faktisk så lavt som 1.8bar for å få grep!

Og jeg kjører med 225/40-18 på 9.5" breie felger..

at dere kjører med 3.5bar er jo litt i overkant av å overdrive..! det trykket kjører man ikke med på race slicks engang!!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var Latterlig mye! i driftinga kjører jeg faktisk så lavt som 1.8bar for å få grep!

at dere kjører med 3.5bar er jo litt i overkant av å overdrive..! det trykket kjører man ikke med på race slicks engang!!

1,8bar? Det er jo bare 25psi/pund, mindre enn man fyller i ballongdekk?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF !??! 3.5bar?! kjører du formel 1 eller?!

Du burde jo helst ligge et sted på mellom 2.0-2.5bar i trykk på lavprofilsdekk!

At bilen din sporer kommer av at du har brede dekk, og ettersom de norske veiene ser ut som togskinner er det ikke til å unngå!

MEN, er bilen din senket!? såfall burde du foreta forstillingskontroll og justere spissinga di, det vil hjelpe mye!

Bilen er ikke senket.

Burde jeg gå ned til rundt 2.7 Bar? Føler at det funker ganske greit med 3 Bar nå.

-98 Saab 9-5 2.0t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke senket.

Burde jeg gå ned til rundt 2.7 Bar? Føler at det funker ganske greit med 3 Bar nå.

Du får følge med på slitasjen på dekket og justere lufttrykket etter dette. 3 bar trenger ikkje å være for mykje. 9-5 er vel ein ganske tung bil

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved banekøyring senkes lufttrykket. Er litt annleis ved landevegskøyring. 2,5 bar til litt over 3 bar er vanligt ved lavprofilsdekk.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider