Gå til innhold

Avbrøt film-premiere på kino(f & f 4)

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

jeg synes seriøst SYND på politiet i norge.

Er seriøst flau over dem!

Skulle ikke vært lov å være så tapere som dem.

åsså pga 2 biler,gud da går verden under vettu.

lenge leve politiet !!

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å tenke over saker slik som dette, gjentatte ganger før jeg uttaler meg. Dette fordi jeg vil prøve å finne ut om det er en god grunn til å handle som det har blitt gjort her.

 

Jeg har prøvd, og jeg har feilet.

 

Man avbryter da vel faen ikke en kino-film fordi TO biler står feilparkert? Det er jo maktmisbruk til de grader!

 

Hvor vanskelig er det å få kino-personalet til å sende ut en melding i kinosalen om at Ola Nordmann å Kari Nordmann må flytte bilene sine?

 

Eventuelt, TAU DE BORT?!

 

Jeg skulle virkelig ønske at jeg var der, men jeg er på ferie i nord-norge dessverre. Da skulle jeg forhørt meg med de respektive politikonstablene om hvorfor de handlet på den måten. Og mest sannsyneligvis servert de en god leksjon i det nordnorske språket.

 

Makan til idioti.

 

EDIT: Her følger artikkelen fra http://www.gd.no!

 

Fredag kveld stoppet uniformert politi den amerikanske råkjørerfilmen «Fast & Furious» på Lillehammer kino.

 

Kinosjef Ruth Mjøen er på grensen til målløs.

 

- Jeg vet ikke hva jeg skal si. Var det noen som snakket om uforstand i tjenesten? sier Mjøen som kommer til å sende en klekkelig regning til politiet.

 

- Vi tapte 14.000 kroner i billettinntekter på grunn av politiets opptreden, sier Mjøen.

 

Forklaringen på at politiet troppet opp på kinoen, er egentlig ikke at skuespilleren Vin Diesel kjørte altfor fort og rått i grenseområdene mellom USA og Mexico.

 

 

Politiet stoppet forestillingen fordi to biler sto feilparkert utenfor kinoen.

 

 

Feilparkering

 

En uniformert politi kom inn på kinoen en halvtime inn i forestillingen og ba om at forestillingen ble stoppet. Hun ville ha fatt i eierne til de to feilparkerte biler. I politiets vaktrapport står det ifølge vakthavende polititjenestemann «Kl. 2005, stoppet to kinoforestillinger».

 

- Politiet ville ikke selv gå inn i salen. Min ansatte følte at hun ble beordret til å gå inn i salen og finne eierne til de angjeldende bilene. Forestillingen måtte stoppes, sier Mjøen.

 

Hun forstår ikke hvorfor politiet ikke tilkalte kranbil for å taue bort bilene dersom de sto så feilparkert at de var til sjenanse eller fare for andre.

 

- Jeg aldri opplevd maken, sier Mjøen.

 

Det har faktisk ikke jourhavende jurist ved kammeret søndag ettermiddag heller, Lars Ringvik.

 

- Dette kan jeg ikke kommentere. Det må du forstå. Dette må du snakke med politimesteren om, sa Ringvik.

 

Kan ikke kommentere

 

Olav Sørby er konstituert politimester. Han har heller ikke vært borti at politiet stopper kinoforestillinger på grunn av feilparkering.

 

- Jeg kan ikke kommentere saken, for jeg kjenner ikke detaljene. Jeg lover å se på saken så snart jeg kommer på kontoret mandag, sier Sørby.

 

Men hvorfor ble politiets inngripen så kostbar for Lillehammer kino.

 

- Fordi vi måtte avbryte forestillingen. Over 150 mennesker hadde løst billett, og disse fikk beholde billettene sine med lovnad om at de skulle slippe inn på en senere forestilling. Det skapte deretter problemer, selvfølgelig, fordi andre også ville se filmen lørdag. Og søndag, sier kinosjef Ruth Mjøen som dermed mistet hele premiereforestillingen sin.

 

Parkeringsbøter

 

Lillehammer kino har to digitale saler med det ypperste av det ypperste innen kinoteknologi. I gamle dager kunne maskinisten bare slå av strømmen og så rulle filmen videre ved å slå den på igjen.

 

Det gikk ikke under den digitale visningen fredag kveld.

 

Mjøen vil sende regningen til politikammeret, men hun har ikke anledning til å bøtelegge politiet slik politiet bøtela to av hennes besøkende.

 

«Bilførerne ble bøtelagt» heter det i politiets journal.

 

De to parkeringsbøtene kan bli kostbare for politiet.

 

I dag ser mesteren på saken.

 

Dette er jo bare helt fantastisk. Og jeg skal selv holde meg for voksen til å gjøre diverse sammenligninger mellom kjønnet på politikonstabelen, en mulig spesiell uke i måneden og annet "fint". Men dere står fritt til å tolke artikkelen som dere selv vil.

 

EDIT2: Her følger uttalelsen fra kinoen. Sakset fra hjemmesiden deres:

Vi beklager at premieren på Fast and Furious fredag kveld ble avbrutt allerede etter en halv time. Den indirekte årsaken var i overkant ivrige politifolk på jakt etter to eiere av feilparkerte biler. Bilene sto på Stortorget, nær kinoen. Dermed antok representantene for ordensmakten at eierne befant seg på kino.

 

Etter det de kinoansatte oppfattet som meget sterkt påtrykk fra lovens lange arm ble en kinoforestilling avbrutt for å oppspore de skyldige. Politiet er trolig fornøyd. Saken ble oppklart på rekordtid.Lovens håndhevere fant parkeringssynderne og bilene er forlengst flyttet.

 

De 175 som hadde løst billett for å se Fast and Furious på premiere varselvfølgelig ikke særlig fornøyd med utfallet av saken. Kinoen beklager det intrufne.

 

Vi undrer oss, er ikke borttauing eller parkeringsbot vanligvis reaksjon på feilparkering?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle dem brukte all den energien sin på å faktisk ta feks dem som har stjelt en hel haug av ting her jeg bor, men da har dem vel ikke muligheten å ødelegge for andre eller gjøre livet surt for dem?

 

Hvor vanskelig kan det være å arrestere en narkis som er tatt på fersken over 20 ganger, også tatt i videoovervåkning.

 

Er ikke rart politiet har det travelt da dette er det dem putter all energi i!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg mister bare mer og mer respekt for politiet.

 

Noen som har sett den svenske filmen kopps eller?

 

Politiet klager over for lite ressurser til alt mulig. Hele jævla tiden. Men neida. Se på måten de prioriterer de resursene de har på!

 

De ligger på lur om natten på en søndag for å ta folk som kjører i 100 i 90-sonen, istedenfor å rydde opp i de tingene som virkelig må ryddes opp i. Dette her tok vel bare toppen av kaka, for alvor.

 

Jeg trodde liksom at politiet var en plass man skulle kunne gå hvis man føler seg utrygg på noe eller truet. Her opptrer de bare som en gjeng med idioter som har en fientlig innstilling mot ungdommen som er glad i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, på nyveien mellom hokksund og kongsberg lurer dem ALLTID!! ikke føl deg for sikker uansett tidspunkt, jeg blei fulgt etter av en politibil kl 5 på morgenen på en fredag, da er det bokstavelig talt ikke biler der...mens jeg ser masse krangel osv i sentrum, men det ser det ikke ut til at de gidder å bry seg så stort om.

 

Har ikke noe i mot selve Politiet, men deres prioriteringer er så TOTALT feil at jeg ikke tar dem seriøst.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke noe penger inn i kassa av å ta voldtektsmenn eller lignende.

Og alle vet jo at et senkesett som ikke er i vognkortet er mye mer alvorlig en voldtektsmenn og organisert kriminalitet.

 

Er det rart gutta i bø eller mange andre steder rundtom i det ganske land tyr til borgeværn?

 

Har en kamerat som bor ganske langt fra by eller tettsted, det lille stedet der han bor var sånn der man aldri låser og alarm var uhørt, selv der har dem begynt å sove med balltre/hagle ved senga.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår