fakeq Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 (endret) Prøver å finne ut ka som er galt med den humør syke golfen til kompisen min. Tenningen går ugjevn som medfører efekt tap og hosting til tider og andre ganger helt normalt å kvikk! Har byttet plugger/ledninger, fordeler spole, luftfilter , oljefilter og skift. Men problemet kommer stadig tilbake. Hadt i condens fjerner og omega, summelyd fra bensinpumpe har begynt å bli stadig høyere i det siste. Sikringer er iroden. La nye eksos rør og sjekket om det kunne være falsk luft men finner ingen feil, alt ser bra ut. Jeg har ike så mye erfaring med denne typen forgasser, lure på om det er en 2E2. Edit: Jeg lurer på om det kan være fordeler som er ute av stilling el. for hadde samme probem på en Datsun jeg eide en gang i tiden og måtte skifte motor, det følgte ikke med fordeler til denne så jeg måtte sette den gamle på, det resulterte i ugjevn tenning osv. til jeg klarte å få den rett.Mye knot O_o Jeg kjenner på golfen at den kan jage godt på rundt 1100 omdreininger og når jeg satt på det gamle spola og fordeler lokket(Orginale deler) Så ble det en helt annen tenning men til det bedre. Takker for svar. Endret April 6, 2009 av fakeq Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Forsøk å fylle full tank med 98 oktan :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fakeq Skrevet April 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Forsøk å fylle full tank med 98 oktan :) Det har jeg allerede prøvd :) Problemet vedvarer fra start eller ikke. Vet ikke om det kan hjelpe å skifte besinfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coqrouge Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Prøvd å justere tenningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fakeq Skrevet April 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Prøvd å justere tenningen? Nei skal se på den imorgen tidlig, er ikke sikker da hvordan man gjør det på denne. Mange år siden jeg skrudde på motor. Denne brukes til og fra jobb så fil helst ikke føkke den helt til :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fakeq Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Noen som vet om det er mulig å avlese ECU for feilkoder på denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coqrouge Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Vet ikke om du kan lese feilkoder på den, men tviler litt på det. For å justere tenningen trenger du en tenningslampe. Før du kobler denne til må du skru ut det lille "plastikklokket" på girkassen, det er ned her du skal peke tenningslampen. Deretter løsner du litt på skruen som holder fordeleren fast, slik at du kan rotere på denne for å justere tenningen. Koble til tenningslampen på strøm + sylinder 1. Start bilen og pek tenningslampen ned i hullet på girkassen. Hakket på svinghjulet skal nå lines opp med trekanten som du ser. Dette oppnår du ved å skru på fordeleren. Når dette gjøres skal motoren helst være varm, da det ellers vil bli feil ved driftstemperatur. Håper jeg gjorde meg noenlunde forstått. Kan prøve å ta et par bilder i løpet av uken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.