Gå til innhold

Røverpris på service?!?

Ranger emnet

dannydog

Anbefalte innlegg

Eller hva med verkstedene som tar seg betalt for 7-8 timer da bilen bare har vært inne i 5 timer? Den var jeg selv borti før Jul.

Neste gang jeg blir nødt til å sette bilen på verksted skal jeg faen meg bli der til de blir ferdige. Skal rett og slett ta tiden for å se at de VIRKELIG bruker 1 time eller 2 som de fører opp på regningen.

Husker ikke hvilket selskap det var, men lurer på om det ikke var Bilens Eksosanlegg i Oslo (Økern). Om det da ikke er et annet firma som ligger der. Gamle bilen var oppe på bukk i 12min. Det stod jaggu meg for 12min på regningen og ikke en time som alle andre gjør. Da ble det jo seff ganske så mye billigere enn en timespris. OBS!: Dette var for flere år siden. Sånn skal det være!

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du forteller jo meg at jeg er på jordet SELV om jeg sier at det ER en serivce, likevel prestere du nå å skrive "fortelle alt?"

Hvor mistet jeg deg her?

Jeg betaler gledelig frisøren 360kr

men 5000kr+mva for 1-2 time gidder jeg ikke.

Du får gjøre det om du ønsker, det er frivillig:)

Du skrev jo først at Audi skulle ha 7500 for å skifte noen filtere, det var etterpå det kom frem at det var snakk om en full service.... Det var der du mista tråden.

Har aldri påstått at det ikke er frivillig jeg, gjorde bare et seriøst forsøk på å forklare hvorfor det koster litt. Men det gikk tydeligvis ikke inn.

Alltid like morsomt å diskutere med med folk som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om, men når de ikke vil skjønne enkel logikk så blir det ikke like gøy

Men jeg må si jeg sliter litt med å skjønne at du gladelig gladelig bruker penger på å kjøpe en overpriset "statusbil" som Audi er, men å betale det det koster å vedlikeholde, nei det er ikke aktuellt.. Kjøp en billigere bil i stedet. Bedre kvalitet og billigere service.. Vinn vinn situasjon

Hva jeg gjør? Kjøper delene med god rabatt og skifter dem selv selvfølgelig. Hvis du ikke har skjønt det (heller), så er jeg bilmekaniker.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med verkstedene som tar seg betalt for 7-8 timer da bilen bare har vært inne i 5 timer? Den var jeg selv borti før Jul.

Neste gang jeg blir nødt til å sette bilen på verksted skal jeg faen meg bli der til de blir ferdige. Skal rett og slett ta tiden for å se at de VIRKELIG bruker 1 time eller 2 som de fører opp på regningen.

Husker ikke hvilket selskap det var, men lurer på om det ikke var Bilens Eksosanlegg i Oslo (Økern). Om det da ikke er et annet firma som ligger der. Gamle bilen var oppe på bukk i 12min. Det stod jaggu meg for 12min på regningen og ikke en time som alle andre gjør. Da ble det jo seff ganske så mye billigere enn en timespris. OBS!: Dette var for flere år siden. Sånn skal det være!

Det var sikkert en jobb som var tidsatt til syv-åtte timer da, men mekanikeren var effektiv og flink og brukte fem. (Litt merkelig at du husker at bilen var inne i fem timer, men ikke husker om du betalte for syv eller åtte timer men)

Mange jobber er tidsatt fra fabrikk, men har man gjort en jobb noen ganger så går det som regel litt raskere.. Man kan faktisk ta betalt for det man kan også, hvrdan tror du ellers en advokat kan kreve 3k i timen.

Og har du noen gang hatt besøk av en håndverker vet du at også de tar betalt for hver påbegynt time. Deal with it eller gjør jobben selv. Det hender verkstedene tjener godt på folk som har gjort ting selv. Karosseriskader for 20 lapper etter hjulskift f.eks, det kan være lurt å vite hvor man skal jekke.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at en mekaniker får bedre lønn hvis han gjør en jobb som skal ta ca. 90 minutter tidsatt fra fabrikk på 60 minutter Mondeo?

Kan godt se utgiftene med å drive verksted, men tror vi glemmer noe viktig om hvorfor ting koster så mye som de gjør. Folk flest

er faktisk villig til å betale disse prisene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert en jobb som var tidsatt til syv-åtte timer da, men mekanikeren var effektiv og flink og brukte fem. (Litt merkelig at du husker at bilen var inne i fem timer, men ikke husker om du betalte for syv eller åtte timer men)

Mange jobber er tidsatt fra fabrikk, men har man gjort en jobb noen ganger så går det som regel litt raskere.. Man kan faktisk ta betalt for det man kan også, hvrdan tror du ellers en advokat kan kreve 3k i timen.

Og har du noen gang hatt besøk av en håndverker vet du at også de tar betalt for hver påbegynt time. Deal with it eller gjør jobben selv. Det hender verkstedene tjener godt på folk som har gjort ting selv. Karosseriskader for 20 lapper etter hjulskift f.eks, det kan være lurt å vite hvor man skal jekke.

Tingen var det at 30 min etter jeg hadde levert bilen ringer verksmester meg og sier det KAN hende det hadde rusta fast og at de var i ferd med å få bilen opp på bukk og det kunne de fort finne ut av. Alle tingene han nevnte som KUNNE være vanskelige med tanke på evt. rust osv, stemte. Jeg finner det pussig at verksmester forteller meg slike ting FØR de i det hele tatt hadde fått bilen opp og undersøkt. Ikke missforstå, sjeleglad for at han ringer og forklarer, men undersøk ihvertfall først før man ringer. Skal også nevne det at de samme skruene han sa KUNNE være vanskelige, var 8mnd tidligere skrudd opp med tanke på nye dempere osv. Men igjen, mye kan skje på 8mnd. Men tvilsomt.

For å si det sånn, regningen ble 3xdyrere enn hva som var avtalt på forhånd

Det jeg heller ikke likte var at da jeg kom for å hente bilen, forteller verksmesteren hvor mye det ble på (jeg fikk mildt sagt hakaslep) og lurer på om jeg kan få regningen delt opp. Det gikk heller dårlig da det var så mange som gjorde det sånn, men han tok bort 500kr fra regningen og sa at nå var beløpet riktig. Hva var disse 500kr for som han slo av, dersom det riktige beløpet var det jeg betalte til slutt?

Det var 7 timer arbeid + firehjulskontroll. Så blir vel 8 timer sånn totalsett. Kan også nevne det at den delen de skulle bytte hadde jeg selv kjøpt (så de tjente jo ikkeno på delen). Kan det være grunnlag for at det ble så vanskelig?

Dette var for firehjulskontroll, pkk, justering av nærlys(som de forøvrig ikke gjorde) og 1 time til bytting av delen.

Endret av Ayapuri

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at en mekaniker får bedre lønn hvis han gjør en jobb som skal ta ca. 90 minutter tidsatt fra fabrikk på 60 minutter Mondeo?

Pga bonussystemer vil han i det lange løp gjøre det, men det er jo ikke slik at mekanikeren har betalt etter hver jobb. Det hjelper lite å være effektiv en dag hvis man sitter på rompa dagen etter Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo først at Audi skulle ha 7500 for å skifte noen filtere, det var etterpå det kom frem at det var snakk om en full service.... Det var der du mista tråden.

Har aldri påstått at det ikke er frivillig jeg, gjorde bare et seriøst forsøk på å forklare hvorfor det koster litt. Men det gikk tydeligvis ikke inn.

Alltid like morsomt å diskutere med med folk som overhodet ikke har peiling på hva de snakker om, men når de ikke vil skjønne enkel logikk så blir det ikke like gøy

Men jeg må si jeg sliter litt med å skjønne at du gladelig gladelig bruker penger på å kjøpe en overpriset "statusbil" som Audi er, men å betale det det koster å vedlikeholde, nei det er ikke aktuellt.. Kjøp en billigere bil i stedet. Bedre kvalitet og billigere service.. Vinn vinn situasjon

Hva jeg gjør? Kjøper delene med god rabatt og skifter dem selv selvfølgelig. Hvis du ikke har skjønt det (heller), så er jeg bilmekaniker.

Ja jeg skriver nettopp feil først, for så å skrive til deg at det ER service, og likevel ETTER DET presterer du å fortelle meg at det skal koste såpass. Fortsatt ikke enig.

Hva jeg har råd til har ikke noe i denne tråden å gjøre, hvofor trekker du inn det? Om en service koster 10 000 og jeg mener den er VERDT det så betaler jeg gladelig. Her har du en tråd der folk synes det ikke er verdt prisen. Du skal ikke komme her å fortelle meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om når du gjør det arbeidet på bilene dine selv!

Ja jeg ser klart å tydelig hvem som er mekaniker i denne tråden:)

Det jeg ikke skjønner er at du forsvarer de prisene og likevel får ikke du en BRØKdel av dem.

Jeg er ute av denne tråden, sorry forsøplinga og at jeg turte å fortelle hva jeg mener :)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv benyttet bilens eksosanlegg på økern å vil gjerne benytte anledningen til å reklamere litt. De gjør jobben raskt og effektivt mens du venter til en rimelig pris. Fint at det ikke bare er haier der ute......

Jeg ser også helt tydelig hvem av dere som er mekanikere, skjønner at dere føler dere truffet og må gå i forsvar. aldri hyggelig med litt konstruktiv kritikk nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også helt tydelig hvem av dere som er mekanikere, skjønner at dere føler dere truffet og må gå i forsvar. aldri hyggelig med litt konstruktiv kritikk nei....

Nå var tanken min å forklare hvorfor det koster som det gjør, men enkelte vil bare ikke høre på konstruktive argumenter.

Jeg trodde det var greit med en forklaring på prisene, men du var altså bare ute etter fler medlemmer i hylekoret.

Men for all del, fortsett å skrik.. Om ti år koster det dobbelt så mye i tilegg til prisstigningen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider