merce-123 Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=541363 seriøst, når skal politiet gjøre jobben sin?? dette landet er et paradis for kriminelle mens det er et h...... for bilinteresserte. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 go the police:pray Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Ikke noe skjult aksjon nei? Var å skulle levere anmeldelse her forrige uke, dem hadde ikke resurser til å ta imot den såklart, så jeg fikk beskjed om å fylle ut de vanlige papirene. Imens jeg fyllte ut papirer, ordnet med bilder etc så stod det 3stk uniformerte politifolk og drakk kaffe, skravla og lo på bakrommet (Som er lett å se samt veldig lytt). Der stod dem i over en time! Gang på gang her i nabolaget så har det vært innbrudd herverk og vold, er hovedsakelig 2-3 personer her som står for all virksomhet av dette. Dem er flere ganger tatt på fersk gjerning, så og si alle i nabolaget vet hvem det er. Problemet er at politiet ikke gidder å gjøre noen ting for å ta dem, de lar altså 2-3 mennesker terrorisere en lite tettsted med snart 500 husstander. Er det rart folk tyr til borgerværn? Må jo også nevne at iløpet av 2 uker her hadde politiet fartskontroll på samme strekken 7 dager, rart dem har mye å gjøre? Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Det er galt når politiet gjør noe.. Det er galt når politiet ikke gjør noe.. Det er galt hvordan politiet utfører arbeidet sitt.. Det er galt hvordan politiet prioriterer saker.. :wonder: Slutt å syt, bruk heller energien på å bygge bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Det er galt når politiet gjør noe.. Det er galt når politiet ikke gjør noe.. Det er galt hvordan politiet utfører arbeidet sitt.. Det er galt hvordan politiet prioriterer saker.. Slutt å syt, bruk heller energien på å bygge bil.. Hvis du ser etter så blir vel de fleste slike tråder opprettet av samme bruker og hans inntrykk av politiet er nok ganske låst. (må si jeg lurer litt på hva som egentlig er grunnen til det da.. om det er medfødt, en politimann som har vært slem eller at han bare er en type som tiltrekker seg negativ oppmerksomhet fra den kanten...) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Hvis du ser etter så blir vel de fleste slike tråder opprettet av samme bruker og hans inntrykk av politiet er nok ganske låst. (må si jeg lurer litt på hva som egentlig er grunnen til det da.. om det er medfødt, en politimann som har vært slem eller at han bare er en type som tiltrekker seg negativ oppmerksomhet fra den kanten...) Hehe, en skikkelig badass her på forumet ;) La våre offentlige tjenestemenn få fred, sier bare jeg, de er jo bare mennesker de og.. Media har altfor mye makt til å vinkle saker og situasjoner, for så danne et hylekor basert på uvitenhet. Steng tråd, bygg bil! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 dieseldyret er bare en som har for mye fritid, og er lei seg fordi han ikke klarte de 10 situpsa i opptaksprøven til politiskolen Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 jaha? så dere er faktisk fornøyd med at mange saker blir henlagt, eller politiet drikker kaffe hele dagen?! Sier litt mer om dere enn om meg;) forøvrig har jeg ikkenoe i mot selve politiet, men prioriteringen deres. Jeg forventer i likhet med alle oppadgående borgere at politiet gjør jobben sin. Det gjør dem overhode ikke.. Men er jo typisk norsk å rettferdiggjøre alt, er det ikke?! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 hadde jeg vært snut hadde jeg heller ikke giddi serlig mye. Faen skal dem gjøre en haug med greier for at noen skal få 3 ukers opphold med mat i fengselet, hvor de i tillegg kun lærer nye greier å gjøre. Om lovverket hadde blitt litt fiksa først så hadde det jo vært ett snev av grunn til å gidde å ta folk liksom. Skjønner at de tar folk i trafikken for alt det andre blir man ikke straffet for...... Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 forøvrig har jeg ikkenoe i mot selve politiet, men prioriteringen deres Det er veldig mye her i landet jeg ikke er fornøyd med, men jeg klarer å tenke selv. Slik jeg har lest dine innlegg så ser du utrolig svart/hvitt på politiet, klarer ikke (eller vil ikke) å se andre sider av saken/historien bak. Dette fordi du allerede har dømt politien du klarer på ned og ut. Derfor blir det veldig feil vinkling. Den beste måten å få konkulsjonen man vil ha, er å finne svaret man vil ha for så å finne grunner som kan støtte den etterpå. Litt on topic, uansett hvilket yrke du ser på så finner du ugress. Sånn er det bare, for sånn er mennesker. Om det er saken her har jeg ikke peiling på, men jeg ville være forsiktig med å stemple uten fakta på bordet. Det kan være at de hadde vært ute å jobbet i 10 timer uten pause som rett og slett trengte et avbrekk, eller det kan ha vært noen sløve folk som ikke gadd jobbe. Kan du si sikkert hvilken det er? Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Det er veldig mye her i landet jeg ikke er fornøyd med, men jeg klarer å tenke selv. Slik jeg har lest dine innlegg så ser du utrolig svart/hvitt på politiet, klarer ikke (eller vil ikke) å se andre sider av saken/historien bak. Dette fordi du allerede har dømt politien du klarer på ned og ut. Derfor blir det veldig feil vinkling. Den beste måten å få konkulsjonen man vil ha, er å finne svaret man vil ha for så å finne grunner som kan støtte den etterpå. Litt on topic, uansett hvilket yrke du ser på så finner du ugress. Sånn er det bare, for sånn er mennesker. Om det er saken her har jeg ikke peiling på, men jeg ville være forsiktig med å stemple uten fakta på bordet. Det kan være at de hadde vært ute å jobbet i 10 timer uten pause som rett og slett trengte et avbrekk, eller det kan ha vært noen sløve folk som ikke gadd jobbe. Kan du si sikkert hvilken det er? du har noen gode poeng, det som er problemet er at jeg tviler VELDIG på at de var ute i noe viktigere enn denne voldsepisoden, dvs jeg veit som sagt ikke, men det bør alltid være noen som kan backe opp for personer som er utsatt for vold, hvorfor ikke hente noen politifolk fra andre distrikter da?! Men når det var en rolig demonstrasjon utenfor den israelske ambassaden krydde det av politifolk! Har litt vondt for å se logikken deres i dette. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Ikke noe skjult aksjon nei? Var å skulle levere anmeldelse her forrige uke, dem hadde ikke resurser til å ta imot den såklart, så jeg fikk beskjed om å fylle ut de vanlige papirene. Imens jeg fyllte ut papirer, ordnet med bilder etc så stod det 3stk uniformerte politifolk og drakk kaffe, skravla og lo på bakrommet (Som er lett å se samt veldig lytt). Der stod dem i over en time! Gang på gang her i nabolaget så har det vært innbrudd herverk og vold, er hovedsakelig 2-3 personer her som står for all virksomhet av dette. Dem er flere ganger tatt på fersk gjerning, så og si alle i nabolaget vet hvem det er. Problemet er at politiet ikke gidder å gjøre noen ting for å ta dem, de lar altså 2-3 mennesker terrorisere en lite tettsted med snart 500 husstander. Er det rart folk tyr til borgerværn? Må jo også nevne at iløpet av 2 uker her hadde politiet fartskontroll på samme strekken 7 dager, rart dem har mye å gjøre? Er det ikke bare å ta tak i problemet selv. Om disse er noen bøller, samler du i værstefall noen kammerater og kjeppjager de vekk. Om de bor i nærheten av deg gjør du livet deres til et sant helvete, fram til de flytter vekk for godt. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Er det ikke bare å ta tak i problemet selv. Om disse er noen bøller, samler du i værstefall noen kammerater og kjeppjager de vekk. Om de bor i nærheten av deg gjør du livet deres til et sant helvete, fram til de flytter vekk for godt. Problemet er at dem bor i kommunale boliger og alle som har "tatt igjen" mot dem tidligere har blitt kraftig bøtlagt og/eller sendt på vann og brød. Go figure. Værn de kriminelle! Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Jeg har en teori om at politietaten i Norge er i ferd med å bli korrupt. Eller så er det norske politiet verdens største pyser! De kriminelle kommer til å få så godt rotfeste etterhvert at ingen kan gå trygt på gata lenger, og dere som ikke ser det vil tidsnok oppdage det. Politiet kommer til å stå bak et hjørne med suttekluten sin mens du blir banket opp på åpen gate.. Men for all del, gi dem en laser og et stoppskilt og de er i sitt supre ess! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Er håpløst sånn som det er, at ingen har lov til å forsvare seg eller sin egen eiendom mot avskum. Nei, gi folk tilbake RETTEN til å banke dritten ut av tjuvpakk og annet avskum om de klarer det selv, og la politiet ta seg av de som av en eller annen grunn ikke kan ta seg av kriminelle som blir tatt på fersken.... Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg