Gå til innhold

Så trygge kan vi føle oss på gata!

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Men til syvende og sist koker det ned til at det er lovverket som må endres for at politiet skal få friere tøyler til å slå hardt ned på de kriminelle, på linje med land som f.eks USA. Pr i dag har vel ikke politiet lov til å gjøre annet enn å stoppe biler?!?

Men skal det være sånn at det er værre å ha en ulovlig senka bil enn å slå ned og rane et uskyldig offer på gata?! Jeg bare spør..

Vi har et lovverk som stammer helt tilbake fra 18hundre-og-sprettkaldt, om ikke enda tidligere. På tide med noen få justeringer tror jeg..

Og vi må få folk som vet hva dem prater om inn på Stortinget, stor smekk på lanken til oss alle der.. Vi kan ikke være naive og tro på nissen mer, vi må få en talsperson med litt guts og en god dose kløkt inn på tinget.

Nytter ikke å ha kontorrotter som bare vet hvordan ordet "gjengmedlem" staves om de ikke har clue om hvordan gjenger opererer eller hvordan man må slå ned på dem.. Jeg har ingen doktorgrad på emnet, men jeg veit at hardt mot hardt og øye for øye og tann for tann er et språk slike forstår..

Pr i dag blir de nesten ønsket velkommen inn i stua vår, selvbetjening fra øverste hylle. Og de kan tilogmed hilse god dag til politiet på vei ut igjen, de blir ikke rørt uansett virker det som.

Snart kommer folket til å få nok, og DA tar Ola Dunk hagla i den andre hånda.. Og det kommer til å bli en helsikes oppvask tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av greia rundt alt detta maset om at politiet prioriterer feil og ditt og datt kommer jo av mangel på ressurser, er jo ikke helt sjelden vi leser om at 2 betjenter har hatt ansvar for 50 tusen aleine og kansje over en time kjøre tid til enkelte plasser som er ubemannede i helgene.

Har jobba i flere år som dørvakt og har flere ganger mått sitte på folk for og holde dem nede p.g.a at de er til fare for seg selv og andre mens jeg venter på politiet, er et lensmannskontor like borti gata, men er vel ingen der i helgene.

Men, dette er ikke noe politiet kan noe for, de blir tildelt midler og må legge opp bemanninga etter det.

Enkelte her som klager over at de blir tatt i fartskontroll og får problemer p.g.a senking og diverse, kansje er dem 4 kanta, kansje er den som kjører bilen ikke helt i orden.

Si man setter på et sett med øhlins coilovers på en bil, senker den ganske langt nedpå, et sett med øhlins er ikke noe drit for og si det sånn, er vel en av de bedre her i verden, men en politimann som kansje ikke har peiling på sånt kan jo ikke begynne og bedømme og kansje se imellom fingrene på den bilen, han må jo dra alle imellom en kam, enten det er øhlins coilovers eller kappa fjører.

Det er et loverk som vi alle må følge, ihvertfall prøve så godt vi kan, og politiet følger bare det loverket som de er pålagt og opprettholde.

Er det noe dere vil ha endra så må dere gå på politikere og legge fram saken for dem.

Jeg må jo tilføye at jeg er ikke no flink til og følge lover og regler, jeg har hatt mye rare biler og gjort jævlig mye rart langs veien og utafor veien, men jeg har aldri klaga på bøtene jeg har fått, fordi jeg har nå fatisk bryti loven for og få den bota, jeg tok en kjangse og dreit meg ut.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider