Hersker Hans Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Originally posted by ElCamino Opps!:) Trudde at man kalte det med halvramme også for ramme(har faktisk aldri hørt ordet halvramme:idea: ) brodern har en 69 Camaro(protouring prosjekt) liggende i atomer ut i garasja. så der kan man tydlig se at der er Subframes. På min andre broders 88 Trans am er det også Subframe, og han har nettopp gått til innkjøp av Subframeconnectors til bilen. Det er typen som skal sveisest på(ikje bolt-on), som visst nokk skal vere stivest En kompis av meg fikk tilbud i å bytte sin Camaro 69 RS/SS i original stand, mot et påbegynet 69 pro tour prosjekt som jeg tror kom fra området der du bor. Han skulle hvis prøve å bruke 20" felger rundt hele bilen.. Skjønner ikke hvordan det skal gå men. Er det broren din kanskje? Jeg fikk plass til 20" bak, men har ikke sjans forann. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Originally posted by moldestuket Nei :) Tenkte på Sindre Henriksen som bor i Fosnavågen...har GTA med 18" felger...sort.. Nei, men ej veit kenn han er. Sjef accys. Kommer alltid på Vårmønstringa med den bilen og en camingvogn på slep:) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Originally posted by Hersker Hans En kompis av meg fikk tilbud i å bytte sin Camaro 69 RS/SS i original stand, mot et påbegynet 69 pro tour prosjekt som jeg tror kom fra området der du bor. Han skulle hvis prøve å bruke 20" felger rundt hele bilen.. Skjønner ikke hvordan det skal gå men. Er det broren din kanskje? Jeg fikk plass til 20" bak, men har ikke sjans forann. Nei, han har sitt prosjekt enda. Det hat stått nokren år nå, men nå skal 440 Motown motorn som bygges has S.Kahrs straks vere ferdig, og da blir det vel fortgang i prosjektet. For tiden holder han på å sveise ihop en bukk med hjul som gjør at han kan tørne karosseriet i 360 rundt for bedre tilgang når han skal ta rusten. Bilen er en cab. Forøvrig skal han med det fyrste ikkje ha meir en 18 tommere på(mye grunnet økonomien) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by Finepix Noen som har noen synspunkter på fordeler & ulemper ved de to konstruksjonene? Tenker hovedsakelig på ombygging/godkjenning og evt egenskaper på veien/bane... Var de første selvbærende Amcars myke i chassie f.ex? -noen svakheter/barnesykdomer? USA hadde vel flytende overganmg på dette noen kom tidlig andre har ramme enda som van, subburban, tahoe, Impala SS (siste), Caprice mlf. Fordelen med ramme er at du har en klar bærende del så karossen kan du modifisere mye og få godkjent. Ramma kam man også modifisere noe og få det godkjent. Mens på selvbærende konstruksjon er det vanksligere og få med biltilsynet på godkjenninger forde de ikke har kompetanse på alle de ulike bilene og ha som er viktig bærende deler etc. Driver selv og modifiserer en Vega fra 74 med selvbærende chassi. Har prata med tilsynet mange ganger og de vil nødig enkle ting kan gosdkjennes. Men jeg holder på og integrere rørforstrerkinger til hele chassiet for og stive opp chassi. Siden jeg har tilgang til Fisher Body boka til GM står det biler og sprengskisser på hva som er bærende og ikke. Så det er mere koplisert og modifisere selvbærende chassi en med separat ramme. Det går med selvbærende også men man må dokumentere en hel masse. Hvis man skal få godkjent en modifisert bil kan man ogsåp kontakte SFRO i sverige og få de til og gå igjenom og godkjenne bilen da har tilsynet her en uavhengig kontroll/godkjenniong og kan godkjenne bilen. Man kan også kontakte tyske TÛV. Lykke til med ombygginga. Ståm på sett i gang. Mvh Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Takker for mye nyttig info! Spørs om det ikke må bli en bil med ramme på meg, ettersom jeg ikke ser bort fra at det blr noe mods... Bl. a kunne jeg tenke meg skivebremskonvertering rundbaut, og gjerne individuell bakstilling også, går vel å tilpasse fra Jaguar eller Corvette skulle jeg tro... kanskje tilogmed få det godkjent:rolleyes: Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Originally posted by Finepix Takker for mye nyttig info! Spørs om det ikke må bli en bil med ramme på meg, ettersom jeg ikke ser bort fra at det blr noe mods... Bl. a kunne jeg tenke meg skivebremskonvertering rundbaut, og gjerne individuell bakstilling også, går vel å tilpasse fra Jaguar eller Corvette skulle jeg tro... kanskje tilogmed få det godkjent:rolleyes: Det du nevner av mods her er rimelig enkle så de får du godkjent på bil med selvbærende chassi også. Den delte bakakselen lager du bare en hjelpe ramme til som du fester i de gammle fjær festene de de er solide og brærer den stive bakakselen. Staga forovers som skal festes i gulvet lager du bare forsterkinger til no problemo. Lykke til. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Bilen min er jo originalt med subframes forann og bak (smør på flesk), ettersom bilen min er ombygd til cab, har dem laget en stålbjelke på hver side mellom subframene og det er det. Caben min er nesten like stiv som den tideliger Camaroen min med tak. I statene får du kjøpt ferdige connetctors til de fleste subframbiler, eller du/dere kan enkelt lage disse selv. Jeg skal nå lage tverbjelker på min bil for å stive enda mer, og kanskje også et halv bur.http://www.wolferacecraft.com/install/fbod/fbodbarconv.aspx Kikk litt rundt på disse sidene og få ideer til hva man kan lage selv. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg