Gå til innhold

Skal prøve og lakke noke lite sjølv, trenger guiding:)

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Har noen plasser på bilen som har overflatisk rust som jeg skal -prøve og få fikset selv.

Hvordan går jeg fram? Er det bare og slipe seg ned til metallet, vakse med avfetting spraye på lakk og klarlakk eller er det andre midler som bør brues og? (tenker spessielt da på mot bart metall før vidre lakkering)..

Og hvilken resultat kan jeg få som amatør og førstegangslakkerer

med orginal lakkboks og klarlakk boks fra bmw? Hvordan skal jeg "dra" fargen over i den gamle lakken uten og få en kant? Lar det seg gjøre?

Trenger all hjelp og tips jeg kan få, så håper noen kan noke.

Plassene jeg skal lakkere er noen små flekker nedrest på bagasjeluka (BMW sedan 5 serie), kariseriet under bagasjeluka (ett område på ca 3x15 cm), hjørnet nede på førerdøra (ca. 2,5 cm2) og ett området helt nede på kanalen og helt framme bak framskjærmen på kanal(på ca 5x25 cm).

Bilen er en E39 5-serie BMW, og når det gjelder resultat håper jeg og få det passe fint på bagasjeluka og karoseriet der samt døra, men det i kanalen bare må fungere så ikkje den ruster vekk. Alt er overflatisk og ganske nytt.

Ett annet alternativ er og få profesjonelle til og gjøre jobben, men har en misstanke om at det blir veeeeldig dyrt. Noen som har noen ide og pris her? Kan prøve og få tatt noen bilder i morgen:)

PS! Dette er lakken som skal brukes : http://www.schmiedmann.no/548/produkt/51-91-1-052-305.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få d fint me sprayboks å flekk lakering å aldri lakert før kan du nok glemme desverre.

er nok bedre om du eventuelt gjør grunn arbeidet selv å får noen(lakk verksted) til å sprøyte for deg

angående pris anbefaler jeg deg å stikke innom ditt lokale lakk verksted å få et prisoverslag

Endret av thomassj

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger man sparkel før man grunner utenpå det sandblåste feltet?

Det varierer litt, noen bilprodusenter krever at bart metall skal grunnes før sparkling pga garantier, og om du velger å grunne før du sparkler, så pass på å bruke en grunning som er godkjent for å legge sparkel på

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har produktnavnet på en silicon fjærner og hvor får jeg tak i det?

Produkt navnet på siliconfjærner er siliconfjærner, og det får du kjøpt hos en lakkleverandør, evt at du stikker innom et lakkverksted og spør om å få kjøpe litt der.

Og vær obs på at den må tørkes av før den fordamper av seg selv.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får låne tråde litt da jeg skal lakke min Volvo 240 selv i sommer.

Skal lakke den i samme farge som den er og lur derfor på hvilket sandpapir jeg sksl bruke for puss/matt den ned.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider