Gå til innhold

motorproblemer deluxe

Ranger emnet


dogcity

Anbefalte innlegg

Hei!

 

En kompis av meg har en Omega B 2.0 16V.

Vi byttet olje og oljefilter på denne i går, men så smart som han var ruser han opp motoren med en gang og kjører den hardt like etter, ca 1 time seinere så starter vi bilen, den begynner å tikke å banke noe sinnsykt, jeg synes det hørtes ut som at bankinga kom fra toppen.

 

Plutselig stoppet motoren, og nå starter den ikke..startmotoren drar kanskje 1 - 1/2 omdreining så stopper den.

 

Er motoren skjært eller er det bare bagatell?

 

HASTER

- 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt)

- 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt)

-08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tikkinga fra toppen kan være de hydrauliske ventilløfterene.

hadde samme greia på min, men tok en olje rens og etterpå ga det seg :]

 

motorproblemet er vanskelig og si, men prøv og vri på veiven mens den står i fri og se om det går fint. Hvis du greier å vri den uten problemer vil jeg heller si det er noe annet en at den er skjært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når topppakkningen min var gåen så hadde jeg 2 tilfeller der den "låste" seg når jeg prøve å starte. Men den kom på 2 forsøk. Prøv å skru ut pluggene og se om den vil dra motoren igang da. Mulighet for at det ligger kjøleveske i en flere cyl så lager for høy komp så den låser seg?

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingenting som skjer, jeg har jo bilen hjemme hos meg, tok opp toppen i dag, og gjett! KNUSK Tørt! og oljefilteret var ikke "rørt" av olja engang:-S

 

Vi har diskutert med faren til kompisen min og blitt enige om at mens han er borte(han er på noen form for leir) så skal jeg og faren dra til Narvik å hente ny motor;) og den er bestilt

- 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt)

- 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt)

-08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe dette er den 3! han ødelegger. han hadde en 745TIC og en 320I:P

 

jeg skiftet olje på min også samtidig(vectra) men lot den stå å få olja til å sige i 10-15 min og kværna på startmotoren for å fa olja rundt;) går som ei klokke nå:)

Endret av dogcity

- 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt)

- 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt)

-08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår