dogcity Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Hei! En kompis av meg har en Omega B 2.0 16V. Vi byttet olje og oljefilter på denne i går, men så smart som han var ruser han opp motoren med en gang og kjører den hardt like etter, ca 1 time seinere så starter vi bilen, den begynner å tikke å banke noe sinnsykt, jeg synes det hørtes ut som at bankinga kom fra toppen. Plutselig stoppet motoren, og nå starter den ikke..startmotoren drar kanskje 1 - 1/2 omdreining så stopper den. Er motoren skjært eller er det bare bagatell? HASTER Siter - 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt) - 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt) -08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 tikkinga fra toppen kan være de hydrauliske ventilløfterene. hadde samme greia på min, men tok en olje rens og etterpå ga det seg :] motorproblemet er vanskelig og si, men prøv og vri på veiven mens den står i fri og se om det går fint. Hvis du greier å vri den uten problemer vil jeg heller si det er noe annet en at den er skjært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 regreim og bøydeventiler? Hvis starter drar bare litt før den gir seg kan det være stempla som butter i ventiler. Da er det bare av med topp og overhale. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 mja litt tvilsomt da han kjørte den å den sto i ro 1 time så skjer dette... skulle jo hørt det under kjøring da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Sjekka om olja fortsatt er der den skal være? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Når topppakkningen min var gåen så hadde jeg 2 tilfeller der den "låste" seg når jeg prøve å starte. Men den kom på 2 forsøk. Prøv å skru ut pluggene og se om den vil dra motoren igang da. Mulighet for at det ligger kjøleveske i en flere cyl så lager for høy komp så den låser seg? Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dogcity Skrevet April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 det er ingenting som skjer, jeg har jo bilen hjemme hos meg, tok opp toppen i dag, og gjett! KNUSK Tørt! og oljefilteret var ikke "rørt" av olja engang:-S Vi har diskutert med faren til kompisen min og blitt enige om at mens han er borte(han er på noen form for leir) så skal jeg og faren dra til Narvik å hente ny motor;) og den er bestilt Siter - 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt) - 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt) -08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 da satser vi på at kompisen din har lært at man ALDRI kjører en motor hardt når den er kald :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dogcity Skrevet April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 (endret) hehe dette er den 3! han ødelegger. han hadde en 745TIC og en 320I:P jeg skiftet olje på min også samtidig(vectra) men lot den stå å få olja til å sige i 10-15 min og kværna på startmotoren for å fa olja rundt;) går som ei klokke nå:) Endret April 8, 2009 av dogcity Siter - 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt) - 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt) -08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg