Gå til innhold

Gammel Amcar som førstebil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei, kan anbefale volvo, artig billig leketøy kjøpte meg en 740 ei uke etter at jeg fikk lappen, hadde herja i stykker peugoten alt:), på den volvo`n har jeg bytta bremser å litt av eksosen, eller`s har det kunn vært grise kjøring, som slædding å buring, deler får du kasta etter deg å den er lett å skru på. Nå nesten 2år etter kjøp går den fortsatt dagli,

på goværs dager har jeg en 70, 4dørs Nova ikke drømme bilen for mange, men den har jeg forelska meg i,(faktisk ganske mektige linjer;))

Volvo 740GLE, 88

Chevy NOva (307) 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Erfaringsmessig er Toyota noe av det mest solide du kan kjøpe.

Litt mere skeptisk på Pajero med bensinmotor. Jevnt over dyrere deler på Pajero'n enn Land Cruiser'n.

Veldig usikker på Range Rover. Her kan nok andre kanskje gi deg bedre svar. ER generellt skeptisk på Engelsk bil når det kommer til holdbarhet

 

På Landcruiseren må en være på utkikk etter rust og spesielt etter dårlige reperasjoner.. Samt oljelekkeasje fra forakselen (Ute ved knoklene) og diesel lekkasje fra tanken dette er standard..

Er en bra bil Landcruiseren men det er noen deler som er veldig dyre.

Pajeroen bruker mye bensin, har dyre deler og pleier og være dyr å forsikre.

Den Range Roveren ville jeg holdt meg så langt vekk fra som overhode mulig men nå hater jeg engelske biler også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale lc'en eller hilux hvis du vil ha en litt morsom bruksbil, men pass deg for tomme syken på hjul! har vært innom det meste opp til 37" dekk på under ett år og det ahr vel kosta nesten en amcar hehe..

 

men er en lur ide og bare ha en billi bil til du får noe fast inntekt og en garasje, erfaringen kan du like godt tilegne deg med amcar hvis du velger noe kurrant.

Utrolig lett å finne info og deler!!! og er absoludt noe eget med v8

 

 

Lykke til!!

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik eg har skjøt det så er Toyota eit sikkert og godt merke, og rangerover "dyrt og dårlig". Tror eg heller kommer til å gå for toyotan enn pajeroen om denne har høyt bensinforbruk, dyr delepris og forsikring. Ønsker ein bil med minimale utgifter om det ikke blir amcar. hehe.

 

Men siden vi er inne på dete med litt større biler. Har sett ein del på større amerikanere også, spsielt eldre silverado(før 87?). Lurer på hvordan er disse bilene med tanke på drivstoff, delepris\tilgang, holdbarhet, forsikring osv?

 

Syns kanskje det kan virke litt dumt å kjøpe arbeidesbil når man ikkje trenger det. Noen synspunkter på dette?

Dama har hest da, kan jo alltids bruke det som unskyldning. hehe.

 

 

Tilslutt, hvordan vet man om bilene har direkteinnsprøytning? Har amerikanske dieselmotore det? har hørt generelt mye negativt om amerikanske dieselmotorer.

 

 

Takker for alle god sver:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ut som du er litt som meg, ikke helt sikker på hva du skal ha.

Hvaslags budsjett har du??

Trenger du mange seter??

 

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=17671763&reference=3/176/717/63_-2025657922.jpg

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17708036

 

Hvis du bare trenger to seter så er jo vw pick up genial (skoda)

 

Skodaen er ny og ganske bra Caddyen er gammel og har sikkert litt små feil. Jeg er fan av tysker stuket.. minuset er rust og trafikksikkerhet

 

Når det gjelder Silverado så er ikke de så gale hvis de ikke er rustet ihjel.. Teknisk er det ikke så mye som pleier og være galt, 6,2 dieselen er ikke verdens beste, er vel th700 automat i den?? Er ikke best den heller, så er mye feil i forstillinga men her er delene billige.

Er jo selfølgelig mye småplukk som må fikses på gammle biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med biler som:

 

-Audi S4 4.2 v8

-BMW E34 540/530 begge med V8

-Buick Regal (ikke muskelbil da men)

-Buick Skylark

-Cheva Monte Carlo (coupeen kom vel på Chevelle chassis)

-Dodge Ramcharger

-Noen modeller av Mustang er ikke så veldig dyre...

-Ford Torino

-Mercedes S-klasse 1980- med V8

-Oldsmobile Starfire V8, litt skjelden bil (samme som Skyhawk og Monza)

-Olds Delta coupe

-Pontiac Grand Am

-Pontiac GTO Judge, Le Mans, trans am osv..

 

mange andre biler også som har bra potensialet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddye'n var knalltøff, men litt lav. Men samtidig absolutt noe eg kan tenke meg om den ikkje er for dyr i drift og deletilgangen er god.

 

Skodan var jo veldig ny, så det er gjerne eit betre alternativ. Eneste med den må jo være den ekstremt svake motoren, bare 64 hester? denne må jo gå ekstremt dårlig og ikkje minst sluke bensin? MÅ sikkert gire ned til første i hver eneste oppoverbakke.

 

Fleire seter er ikkje noko "must", men det hadde vert greit. Kan jo ha folk på planen om eg har pickup. hehe

 

Har sett litt på biler som BMW, MB og audi, men tenker på ein bil til 10 tl 20 tusen. Slike biler til lave priser er vel som oftest i dårlig stand og gir lite for pengene. Men ein eldre audi stasjonsvogn med V8 hadde absolutt vert noe for meg. hehe.

 

Eg har vel akkurat nå 40k på konto til bil. Håper på å få noe arbeid i sommer og til høsten rekner eg med å få meg ein liten deltidsjobb. Så om eg venter kan det kanskje bli ein Amcar på meg:-)

Endret av krissmp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddye'n var knalltøff, men litt lav. Men samtidig absolutt noe eg kan tenke meg om den ikkje er for dyr i drift og deletilgangen er god.

 

Skodan var jo veldig ny, så det er gjerne eit betre alternativ. Eneste med den må jo være den ekstremt svake motoren, bare 64 hester? denne må jo gå ekstremt dårlig og ikkje minst sluke bensin? MÅ sikkert gire ned til første i hver eneste oppoverbakke.

 

Fleire seter er ikkje noko "must", men det hadde vert greit. Kan jo ha folk på planen om eg har pickup. hehe

 

Har sett litt på biler som BMW, MB og audi, men tenker på ein bil til 10 tl 20 tusen. Slike biler til lave priser er vel som oftest i dårlig stand og gir lite for pengene. Men ein eldre audi stasjonsvogn med V8 hadde absolutt vert noe for meg. hehe.

 

Eg har vel akkurat nå 40k på konto til bil. Håper på å få noe arbeid i sommer og til høsten rekner eg med å få meg ein liten deltidsjobb. Så om eg venter kan det kanskje bli ein Amcar på meg:-)

 

Jeg synes og du burde finne deg en enkel bil, ikke kjøp noe som er veldig avansert og som det finnes lite av..

Det er greit og kunne finne brukte deler og skru selv, Audi stasjonsvogn med V8 høres ut som hodeverk for min del..

Kjøper du en billig bruks bil kan du heller kjøpe en Amcar når muligheten byr seg..

I Skodan er det diesel motor den bruker ca 0.5 liter på mila men må:iconsm, er billig forsikring og:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har eg vel så og si bestemt meg for bil. Blir desverre ikkje amcar på meg enda, men ein dag skal eg ha drømmebilen:-) Er nok like greit å vente til eg har meg ein skikklig inntekt, plass å jobbe og ikkje minst erfaring.

 

Har snakket litt med bror min som har ein Mazda mx3 som han må bli "kvitt". Det er ein 97 mod som har gått ca 180k. Den er ikkje spesielt fin i lakken, noen skraper og litt rust i bland annet ene kanalen. Så nå får eg jo prøvd meg litt på rustarbeid og slikt.

 

Det er vertfall V motor så det er jo ein fin begynnelse:-)

 

Kanskje noen av dere har noen erfaring å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 2.5l V6 på 150hk? (har ikke peiling på Mazda) vet hvertfall at det er simpelt å få hjulspinn med en sånn, men du brude skaffe deg bra grenrør og fortsette det med ett effektanlegg) etter grenrøra må du legge røra i en X slik at de krysser hverandre ett sted under bilen hvor du får plass, og la det fortsette i raka rør helt til endepotta(ene) for da blir det grom lyd! men husk og ikke legge potter mellom grenrøra og krysset for da blir ikke lyden like rå;) V6 kan høres utrolig rått ut hvis du prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er desverre bare 1.8. Tror det er verdens minste serieproduserte V6? eller vertfall ein av de. Har lest att det skal kunne gå fint å bytte til 2,5 literen til mazda og da får ein litt over 200hk trur er, men syns bilen går veldig godt n¨å. Tror det skal klare er 0 til 100 på 8.5 sek og det er jo greit til førstebil:-) Tror det skal være noen hester meir enn orginalt i den også.

 

Det er effekt anlegg og KN? filter. Er nokså fin lyd i den. Vertfall mye finere lyd i enn det fleste rekkemotorer etter meg å bedømme.

 

Bilen er i god teknisk stand, det er bare utvendig den har noen skjønnhetsfeil. Skal prøve å fikse på dette og senere få heile bilen lakert. Kanskje ta meg ein tur til polen?:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår