Gå til innhold

Gammel Amcar som førstebil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Tror heller de mener å bytte ut den sure Corollaen nå de sier de vil bytte ut bilparken...

 

Hva er mest miljøvennlig?

 

ta vare på den corollan som bruker 0.6 på mila i 15 år, eller bytte inn å kjøpe ny bil hvert treje år???

 

Blir 5 biler det, koster jo ikke miljøet noenting å lage de bilene eller???:ass:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mente ikke at du skulle vente...

 

Men, du bør ha en bruksbil ved siden av...

å en liten billigbil som er hel og grei...

Ja den bruker lite, billig forsikring og lett å fikse på den å...

Om du tar hintet, så finnes det en masse sluten av 70 tallet biler som er fri veiavgft på, 500lapp i forsikring og funker like bra som en 80 talsbil...:D

 

så isteden for 100 til usa bil, så 90 isteden, og 10 lapper til bruksbil:pray

 

:pray

 

Det er akkuart defor eg vil ha ein gammel bil. Vil ha ein orginal gammel bil som eg kan ta godt vare på og bruke mye tid på. Vil ha ein bil eg kan vere glad i og vaske med glede=P hehe..

 

Det er klart eg bør vente og være fornuftig og ikkje kjøpe det som førstebil, men har så utroligt lyst og er redd for att om eg venter lenger har eg ikkje lenger mulighet. For da er det kanskje andre ting som kommer inn i bilde som hus og slikt.

 

Så snakker jo nå politikerene om å få vekk alle gamle biler. Halvorsen snakker om utbytting av den norske bilparken i allerede 2015. Selv om dette kanskje ikkje er realistisk så vil det vel si att norge er på vei i "feil" retning=P hehe.

 

Blir litt mykje her nå. heh. Men eg må vertfall takke for kjempe gode svar fra folk som har peiling. :pray Har sett litt på det du har skrevet på nettet Bead-lock og skjønner jo att du har god peiling:-) Så å høre på deg er vel ingen dum ide:-);-)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dumt å ha den bruksbilen nei, sjøl har jeg ei gunstig ordning hvor jeg skal få låne fatterns hilux når det trengs.

 

Det med glassfiberkarosseri er vel ikke så mye mer komplisert enn vanlig metall, bare mer spesielt, mindre folk med kompetanse

 

Og det med utbytting av bilparken, hvis frøken Halvorsen prøver seg på noe slikt, så kan jeg love deg et statskupp rimelig kjapt... angry2

1977 Chevrolet Corvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2141483

 

Hva tror dere om dette? kan det være noe å samle på?

Det er helt klart en bil å ta vare på,men hvor mye penger koster det å fikse den og hvor lang tid tar det, eller er det lurere og kjøpe en du kan beg. å kjøre i morgen, hva tror du er mest gøy...........

Restaurering tar 3 ganger så lang tid og er 3 ganger så dyrt som det man trodde på forhånd.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok påberegne at den blir en hel del dyrere enn du først hadde tenkt deg, på bilda virker lakken noe matt, må antagelig omlakkeres hvis den skal bli fin.

Husk også at standard 70-talls firebird er traurige greier motormessig, rund 150 hester, da den var ny. noe surt med en så kul bil og bli frakjørt ut fra lyskryssene av en golf diesel...

Sett derfor gjerne litt av budsjettet til "ytelsesforbedring"

1977 Chevrolet Corvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nokk meir arbeid enn glede i den og ikkje har eg garasje. hehe.. Men eg tenkte kanskje det var ein bil eg kunne hatt som bruksbil og ikkje totalrastaurert den, men bare fikset og hatt den i "grei" stand. Når det er såpass "liten" motor bruker den vel også lite bensin?

 

Har foresten begynt å se litt på transam 80 modeller. Syns dei er ganske fine og disse er nyere noe som må være positivt? Mindre rust, mindre drivstoffutgifter, bedre kjøreegenskaper osv?

Eineste er at det liksom ikkje er heilt Den "amrikanske drømmebilen" MenMen.. er v8'er og amrikaner=D

Endret av krissmp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro at den bruker noe lite bensin likevel, motoren er ikke liten, bare lat.

Og hva anngår biler som er nyere enn 30 år, husk på at de ikke er veteraner! dyrere forsikring og avgifter.

Det viktigste er at du velger en bil du liker, hvis du har lyst på den firebird'n så gå for den! Husk bare det om at det er lurt å ha en pålitelig reservebil hvis den skulle streike.

 

Ps. hva angår 80-talls TA, var på biltreff i går og så på beistet til Polly, 1407 hester! Helt rå, synd de ikke starta den opp, ville antagelig blitt døv, men...

1977 Chevrolet Corvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. ja den er vel bare lat. Men det blir nok ikkje den. Trenger nokk litt meir kunnskaper, plass og ikkje minst verktøy for å ha ein slik.

 

Bil nr 2 er og blir nokk heilt uaktuelt vertfall frem til eg er ferdig på skole og begynner å jobbe eller vinner i lotto. Har regnet litt på hvor dyrt det er å ha bil nå og ser det blir ALT for dyrt med 2 biler og nesten for dyrt med bare ein bil. Enten blir det ein 10 tusenkroners bil på meg eller blir det ein amerikaner og mye buss og sykling=P hehe.. Får satse på at pappa får seg ein bil eg kan låne i dritvær og på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit lite spørsmål. Er ikkje om amcar, men spør her siden eg allerede har laget tråden.

 

Har snakket litt med ein kompiss som har garasje som vi kan bruke. Eg har hatt veldig lyst til å kjøpe ein gammel amcar som sagt, men eg har hatt enda meir lyst til å være med på å restaurere\fikse opp ein, men amcar blir fort litt dyrt og vansklig å begynne med. Vi har sett litt på biler og har lyst til å kjøpe ein gammel bil som ein boble, ein ford capri eller noe og fikse opp. Tenker på noe slikt http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2124608

Har dere noe tru på att dette kan gå? Eller tar vi oss "vann over hode" hehe.. Faren hans er mekaniker så det er vel litt kompetanse å hente der.

Endret av krissmp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Amcar gutt! Jeg er 20 og er på min 5. amcar nå. Er fryktelig frelst i europaford, men det går desverre ikke å komme på torget i halden i en strøken granada og få cred for det. Morro å drive med, morro å spole og herje litt med, rimeligere å bruke osv. Men er fortsatt ikke det jeg kjører på fredagskvelden når jeg skal ut å cruise, da må 65 Impala`n til pers. Jeg jobber nå med mitt 2.fagrev og har jo da fortsatt ikke den alt for store inntekta, leier leilighet sammen med kjæresten og har alikevel 4 flotte biler. En fornuftig bruksbil (3.0v6 og 4x4 er kanskje ikke alt for fornuftig, men fornuftig nok) ;-) Et par "prosjekter/morrobiler" og da en flott jänkare å cruise med. samtidig sitter jeg alikevel igjen med penger så jeg har til salt i såret. =p Det lar seg fint gjøre med riktige prioriteringer og god lyst.

En prosjektbil for å lære seg å skru er også noe av det mest fornuftige dere kan handle. Kjøper dere sånt som den Caprien og får den i ordning så kan dere ende opp med å tjene både erfaringer og kanskje noen kroner i tilegg. Bare ikke sett igang å riv ned uten mål og mening. Se for dere hva som skal gjøres og gjør ferdig en og en ting før dere kaster dere iveg med neste.

Lykke til! =)

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rette veien er aldri den letteste. Man må ofre litt for å kjøre amcar, men du verden så mye man får tilbake for det.

 

Og prisen på muskelbilene stiger for hvert år som går, om man ikke kjøper snart så vil det etter hvert bare være de med veldig god råd som kan kjøpe seg en.

Så gjennom et 12 år gammelt amcar blad i går, der var det flere førstegens camaroer, noen av dem SS'er og mange av dem kostet under 90 000,du må betale rundt tre ganger så mye skal du ha maken nå.

 

Hvis du velger å gå for amcar, så kan jeg jo se om jeg finner noen alternativer for deg. Når jeg sjøl var så heldig å få corvette som førstebil, så må jeg jo nesten hjelpe noen annen i samme situasjon å oppfylle "the american dream"

1977 Chevrolet Corvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg Amcar gutt! Jeg er 20 og er på min 5. amcar nå. Er fryktelig frelst i europaford, men det går desverre ikke å komme på torget i halden i en strøken granada og få cred for det. Morro å drive med, morro å spole og herje litt med, rimeligere å bruke osv. Men er fortsatt ikke det jeg kjører på fredagskvelden når jeg skal ut å cruise, da må 65 Impala`n til pers. Jeg jobber nå med mitt 2.fagrev og har jo da fortsatt ikke den alt for store inntekta, leier leilighet sammen med kjæresten og har alikevel 4 flotte biler. En fornuftig bruksbil (3.0v6 og 4x4 er kanskje ikke alt for fornuftig, men fornuftig nok) ;-) Et par "prosjekter/morrobiler" og da en flott jänkare å cruise med. samtidig sitter jeg alikevel igjen med penger så jeg har til salt i såret. =p Det lar seg fint gjøre med riktige prioriteringer og god lyst.

En prosjektbil for å lære seg å skru er også noe av det mest fornuftige dere kan handle. Kjøper dere sånt som den Caprien og får den i ordning så kan dere ende opp med å tjene både erfaringer og kanskje noen kroner i tilegg. Bare ikke sett igang å riv ned uten mål og mening. Se for dere hva som skal gjøres og gjør ferdig en og en ting før dere kaster dere iveg med neste.

Lykke til! =)

 

Skrot?!

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rette veien er aldri den letteste. Man må ofre litt for å kjøre amcar, men du verden så mye man får tilbake for det.

 

Og prisen på muskelbilene stiger for hvert år som går, om man ikke kjøper snart så vil det etter hvert bare være de med veldig god råd som kan kjøpe seg en.

Så gjennom et 12 år gammelt amcar blad i går, der var det flere førstegens camaroer, noen av dem SS'er og mange av dem kostet under 90 000,du må betale rundt tre ganger så mye skal du ha maken nå.

 

Hvis du velger å gå for amcar, så kan jeg jo se om jeg finner noen alternativer for deg. Når jeg sjøl var så heldig å få corvette som førstebil, så må jeg jo nesten hjelpe noen annen i samme situasjon å oppfylle "the american dream"

 

hehe. Ønsker jo selvsagt all den hjelp eg kan få med å finne drømmebilen, men problemet mitt er bare penger.. Har ca 45 tusen på konto ifra i fjor sommer til bil nå, men håper på å få jobb i sommer slik att eg tjener ein 30-50tusen kroner til. Og etter sommeren håper eg å få meg ein liten jobb så eg eventuelt kan ta opp eit lite lån eller noko.

 

Eg har som sagt veldi lyst på amcar, men eg har også veldu lyst til å "fikse" ein bil og få litt erfaring og slikt og dette trur eg kan være lurt og som sagt kan eg kanskje tjene noen kroner på dette, men ser på nettet att det er så mange "prosjektbilder" som blir gitt opp=P hehe.. så er litt redd for å "ta meg vann over hode" og tape penger. Men er det noen som har noe greie på dette med å fikse slike biler? hvor mye arbeid er det? hvor vansklig er det å få tak i deler? hvor lang tid tar det?

 

Edit: Det beste hadde jo selvsagt vert å fått tak i ein billig amerikaner å fikse opp=)

Endret av krissmp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår