Gå til innhold

Motoren går varm, 1.8T

Ranger emnet


VinninglanD

Anbefalte innlegg

Ser du enda ikke har fått svar. Har en 1.8T selv, og det største problemet med disse motorene er at de faktisk har relativt lite olje, rundt 4 liter inkludert turbo. Som en konsekvens av dette så kan oljekanalene faktisk tette seg til og både motor og turbo får for lite. Turboen som får det først. På min så gikk det så langt at det måtte en totalrens til med rengjøring av magnet og bytte av filter mm. Kostet meg rund 7000.- Nå bruker jeg en god helsyntetisk olje (Castrol) og så flusher jeg ved hvert oljeskift. En slik flush koster jo bare en 50 lapp ekstra når man bytter olje. Nå sier jeg ikke at det er dette som er problemet ditt, men kan være en ide å få det sjekket. Drar du innom et verksted så måler de jo fort oljetrykket.

 

EDIT: Kan jo også være vannpumpa, disse er ikke verdens beste de heller, fikk nettopp byttet min på garanti. Har du climatronic på bilen? Det er faktisk mulig å lese av vedlig mye fra bilens cpu via climatronic-displayet. Blant annet motortemp, med mere.

Endret av FSHelgeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår