Gå til innhold

praktisk driftebil?

Ranger emnet


steinknaus

Anbefalte innlegg

Først så skryter du japsebiler opp i skyene, så er det plutselig ukurant.. Prøv å hold deg til en ting kanskje..

 

Nå må vi huske at Drft-r aldri tar feil og er selvutnevnt medlem i mensa.

 

M103-motoren fra 300e 124 er en genial motor å bygge turbo på, forholdsvis lave kostnader og holdbart! Enten man velger lavtrykks-turbo eller å dra strikken helt ut.

 

Men on topic:

 

-volvo 2/7/9-serie

-bmw 5-serie e28/e34, 3-serie e30/e36

-Mercedes 124 har mange alternativer(f.eks 24v 3.0 med manuell kasse) evt Mb 190e med 16v-motor.

 

her har du et lite utvalg.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe i det du sier der ja.. Dårlig med fjortisser i passasjerstolen i det siste kanskje også.

 

kompis av meg har chippa 2.5.td stasjonsvogn omega b som har den råeste chippen(lader vel 1.6+ny software og eksos), det er mer enn nok hva du trenger for å sladde/smådrifte litt for å si det sånn.. hvertfall bra nok for en nybegynner. Bruker heller ikke så mye på mila.

Faktisk morsom bil som tåler mye og jævli praktisk(stor plass)

 

 

Men til trådstarter: av erfaring, tenk deg godt om når du skal bruke penger på bil, jeg er kanskje den i norge som har feilprioritert mest når det gjelder bruk av penger.. Jeg har brukt både 30-50 tusen på biler som er høggermat uten å få noe igjen for det. Jeg har kjøpt, solgt og brukt biler, tapt så mye penger at jeg ikke vil vite det engang.

 

tusenkr-tipset mitt er: kjøp en bil som ikke faller for mye i verdi og drit i å påkost den astronomiske summer for så å selge den når om litt! Jeg har gjort akkurat det motsatte og sitter igjen med mange uferdige prosjekter og angrer stort over prioriteringa mi.

 

Hadde jeg spart alle penga jeg fra jeg var yngre av, isteden for å kaste det bort på jordebiler, reising, vraking osv osv.

kunne jeg lett plukka meg ut en ny grom BMW eller Merce hos trondrud eller BOS.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nøytral, men jeg liker best Mercedes sånn over all.

 

Men jeg FØLER meg for god til å like fjortis-rigga biler, UANSETT om det er nissan, mercedes, eller fiat, jeg HATER det hvis det ikke er SKIKKELIG gjennomført, det er jo en del gjennomførte styla riskokere også, f.eks den grønne skyline til ringnes.

 

90% av bilene kan faktisk bli litt tøffe med gromme felger og senk. Som oftest holder det.

 

Plast ødelegger det meste..123 med plast skulle vært forbudt selvsagt, det er helt jævli.

 

Det trur jeg vi alle er enige om, at en clean bil med gromme felger og senk er grommest.

Ikke sånn fuglebrett og sånt fandenskap.

 

Da kasta jeg inn håndkleet.:ass:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooooooj.. se her!

 

Ringes har både bakfanger og framfanger... og gjett hva! OGSÅ DEKALER!

MinR34.jpg

 

untitledx.jpg

 

 

jaggu hadde jeg også det!

08092008085.jpg

 

 

Du nevnte litt tidligere her oppe at ringnes har effekten som går opp i opp med bilens utseende? JÆVLIG SYND at han har mindre effekt på hjula enn hva jeg har.. hva kommer det av bingen?...

 

Du er enig nå i at du driter deg helt ut og at dette ingenting har å gjøre med hvem sin bil det er og hvordan den ser ut, men at du KUN prøver hardt å hetse meg, noe du overhodet ikke klarer...

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er seriøst ute å kjører på felgen nå..

 

 

Hva forbinder du egentlig med CLEAN style? om du tar for deg bilen til ringnes så har han TOTALT SETT mere fangere og sideskjørt (også det vi på racer språket kalles GLASSFIBER)

 

enn hva jeg har på bilen mine. At han kjører uten vinge får være hans valg av design! jeg kjører med vinge fordi S14 faktisk har en ufattelit lav rumpe, og denne hever deseignet, samtidig som vingen også faktisk gir marktrykk, noe jeg trenger for grep under høyere hastigheter..

 

ok ok ok.. UNSKYLD! min feil! vi startet av på feil fot her egentlig i begynnelsen.. skal vi starte på nytt!?..

 

HEI!.. jeg er meg! og du er et rasshøl!

 

 

Hva faen er det du egentlig ikke skjønner her bingen?!

 

Clean stil er styling som ikke bryter med bilens opprinnelige utseende(altfor mye, lett å se om en bil er gjennomført eller ikke), for å si det sånn: det motsatte av cleant er bilen din! Men Subaruen din har clean stil! bortsett fra de ekle spygrønne felga, men når den hadde hvite felger, thumps up!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sletta 101(!) innlegg som ikke hadde stort med tråden å gjøre! Skjerp dere,kranglinga kan dere ta på msn,mirc eller en av de ørten offtopictrådene vi har her inne!

Stenger denne tråden...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår