Gå til innhold

Veteran opel, med plass i motorrommet

Ranger emnet

-Xcid

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bygger en m20 turbomotor, orginalt stammer motoren fra en bmw e30, var også planlagt og montere denne i en e30.

I det siste har jeg sett veldig mye på gamle opler, de er jo grisekule, tenker da mest på ascona a/b, manta og noen kadetter.

Virker dog som disse bilene ikke har kjempestor plass i motor rommet, er det sjangs for og få inn en stor sekser, 2.7 liter med turbo på nedi noen av disse gamle oplene? isåfall ska dere ikke se bort fra at det blir endring i planene ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg sett veldig mye på gamle opler

Dette er en sykdom. Heldigvis finnes det medisin som kurerer den. Bare ta en kikk på disse bildene.

Opel Kadett:

b16f_19.JPG

Opel Ascona:

eb6b_27.JPG

Opel Manta:

b976_19.JPG

Sånn, nå tenker jeg Opel-syken har sluppet taket i deg.

Men til saken. Hvis du ikke vil sette din fin-fine flymotor(BMW) i en ekte BMW, så er Volvo 240 et godt valg.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen, unskyld språket, men noe som det står bmw på fortjener ikke og lide i en 240 :p finner ikke noe gamle bmwer, fra 70 og putte den i, om ingen kommer med noen sprellende gode ideer åker den nok i e30n.

buskmann, måtte ta de aller styggeste bilene?

RbXiXlnzZ.jpg

Opel_Manta_GTE_front_quarter.jpg

DSC_1147x.jpg

jeg kan fortstt se potensialet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buskmann , han sa Ascona A/B Det der er en C, men du har vel som vanlig ikke peiling på det du snakker om.
Jeg fant ikke noen bilder av Ascona A eller B, kun C. De fleste A'ene og B'ene hadde sikkert rustet bort før det ble vanlig med digitalkamera. Det er sikkert årsaken til bildemangelen.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt satt i Opel høvelbenker i Ascona/Manta B og enda mindre biler, men det er jo som du vet ikke idéelt på noen måte. Gå heller for en Admiral, Capitan, Commodore, Kaptein, Rekord etc med høy tittel. Det ligger i navnet, "Kadett", dekksgutt, buskmann, hottentott. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider