Gå til innhold

Krav til sikringer

Ranger emnet

TrustNo1

Anbefalte innlegg

Feil. Om sikringa til anlegget ikke er sikkerhetsmessig koblet vil det bli påpeket under PKK.

Og hvilket punkt på kontrollen er det?

4.13

Visuell kontroll av tilstand/føring/klamring særlig med

tanke på brannfare.

El.ledninger - skader(2)

El.ledninger - manglende klamring(2)

El.ledninger - feil føring(2)

Batteri ikke festet(2)

Står ikke en døyt der om at det skal være sikringer der.

Ikke at jeg vil anbefale noen å hoppe over sikringer, for da kan resultatet fort bil dette:

BMW%20car%20fire%201.JPG

Endret av slitenvolvo

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ ikke ha sikring. ikke med tanke på elektrisk funksjonalitet, så lenge det ikek er noen fare for at kanelen kan ta skade på et vis. men som folk forteller, det er alltid greit å ha et punkt du kan koble fra mtp. service på anlegget. OG, det vil bli lagt merke til på en kontroll! en sikring er ikke mye å koste på seg for å være sikker på at ting ikke tar skade av et evt. ledningsbrudd. husk, den skal sitte så nærme batteri som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ ikke ha sikring. ikke med tanke på elektrisk funksjonalitet, så lenge det ikek er noen fare for at kanelen kan ta skade på et vis. men som folk forteller, det er alltid greit å ha et punkt du kan koble fra mtp. service på anlegget. OG, det vil bli lagt merke til på en kontroll! en sikring er ikke mye å koste på seg for å være sikker på at ting ikke tar skade av et evt. ledningsbrudd. husk, den skal sitte så nærme batteri som mulig!

Poenget er egentlig at for å få plassert sikringen måtte jeg faktisk strekke kablen lengre enn dersom jeg hadde bare satt den rett inn på forsterker.

Uansett, nå er sikringene på plass og kablingen er delvis ferdig. Skal se om jeg får tatt ett bilde av det hele i morgen, så er det kanskje litt lettere å forstå hvorfor jeg var litt i tvil på om jeg i det heletatt skulle bruke sikringer.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg vil anbefale noen å hoppe over sikringer, for da kan resultatet fort bil dette:

BMW%20car%20fire%201.JPG

Nei vet ikke om det står noen plass, men under min PKK fikk jeg vite at hvis de kommer over noe som ikke er helt bra, så vil det bli påpekt. Det blir vel som alt annet på en bil. Men ta det med en klype salt siden jeg ikke har dokumentasjon på det.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er egentlig at for å få plassert sikringen måtte jeg faktisk strekke kablen lengre enn dersom jeg hadde bare satt den rett inn på forsterker.

Uansett, nå er sikringene på plass og kablingen er delvis ferdig. Skal se om jeg får tatt ett bilde av det hele i morgen, så er det kanskje litt lettere å forstå hvorfor jeg var litt i tvil på om jeg i det heletatt skulle bruke sikringer.

jeg skjønner.. men bare som et tips; jeg ville heller lagt en liten sladd kabel ekstra.. med mindre det hadde vært til veldig stor bry. legg over et bilde a, har interresse av å titte litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.13

Visuell kontroll av tilstand/føring/klamring særlig med

tanke på brannfare.

El.ledninger - skader(2)

El.ledninger - manglende klamring(2)

El.ledninger - feil føring(2)

Batteri ikke festet(2)

BMW%20car%20fire%201.JPG

Ser kanskje noe der, dessuten skal det være sikring på alle uorginale ledninger tilkobla batteriet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser hva du mente.. meen, bra du gjorde som du gjorde.. du kan aldri ta for mange forhåndsregler med stereo!

btw. hva for slags elementer er det du skal kjøre? har to av de samme forsterkerene og de er det ikke akkurat lite krutt i;)

Har laget en liten prosjekttråd her :)

http://www.bilforumet.no/prosjekter/224876-prosjekt-mr2-mk2-lyd-begrenset-plass.html

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider