Gå til innhold

prikk-systemet...

Ranger emnet

hatsu

Anbefalte innlegg

Tror faktisk at folk flest ikke vil merke noe spesielt til dette prikkesystemet...man må jo få åtte prikker i løpet av tre år for at de tar lappen....Men selvfølgelig kommer det til å være noen som ryker på dette nye "fine" opplegget som politikerne har funnet på...

Selv har jeg hatt lappen i snart to år uten å få en eneste bot, så personlig frykter eg ikke så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

For øvrig, - så synes jeg det er tåpelig at politiet aksjonerer mot ungdommer som har funnet seg et øde og forlatt sted for å skrense litt med bilene. For å lære å mestre bilen, samt å få bedre kontroll (lære bilen å kjenne) - MÅ man leke seg litt med den.¨

Knut.

Er ikke alle osm er slik.. jeg lagde meg en bane og lekte meg for en stund siden.. så kom purken... Og de var med på leken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Jeg og en venn av meg har fått 2 prikk hver på førerkortet,men en jeg kjener har 4.

Jeg har 2 prikk som er registert og ikke synlig hvis man ser på førerkorte og sammen med han andre kompisen min som også har 2prikk.

Men han jeg kjenner har 4 prikk på førerkortet som er laget av hullmaskin.

Hvorfor er det sånt?

2x W210 Mercedes E220 CDI

1x S 210 Mercedes E220 CDI

1x W211 Mercedes E270 CDI

1x E36 BMW 316i 1,8 122hk

www.BMWguiden.no

www.Mercefreaken.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ////AMG power

Jeg og en venn av meg har fått 2 prikk hver på førerkortet,men en jeg kjener har 4.

Jeg har 2 prikk som er registert og ikke synlig hvis man ser på førerkorte og sammen med han andre kompisen min som også har 2prikk.

Hvorfor er det sånt?

Når de lager hull i førerkortet er det pga at det ikke er gyldig.

Jeg fikk 3 stjerner i mitt. Jeg får ikke bruke det som legitimasjon på utesteder, Haakonsvern og fengselet. De gjorde det med mitt etter at jeg fikk nytt førerkort et halvt år etter at jeg fikk det første gang. De registrerer prikkene på dataen sin (autosys) og ikke på førerkortet. Jeg har ikke fått hull i det. En kamerat har heller ikke fått hull i det. Jeg fikk 2 prikker for fart og han fikk 2 prikker for å ikke holde vikeplikten i et overgangsfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ////AMG power

Hvorfor er det sånt?

Altså... Man får ikke prikker fysisk på førerkortet! :D

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et poeng er jo at de rike skal bli straffet rettferdig...

Hvis en kakse fra Aker Brygge ble stoppet for for høy fart, kunne han bare glist, tatt boten, kjørt videre og betalt den uten av lommeboka ble noe lettere. Sånn kunne dem gjøre hele tiden. Nå skal prikkene begrense det her også... Hvis noen av dere skjønte hva jeg mente da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Et poeng er jo at de rike skal bli straffet rettferdig...

Hvis en kakse fra Aker Brygge ble stoppet for for høy fart, kunne han bare glist, tatt boten, kjørt videre og betalt den uten av lommeboka ble noe lettere. Sånn kunne dem gjøre hele tiden. Nå skal prikkene begrense det her også... Hvis noen av dere skjønte hva jeg mente da... :)

Trenger ikke å være en rik kakse for å glise når man får bøter og betale de når man får de. Den boten jeg fikk 1 mai har ikke jeg betalt. Skal ikke betale den, hvertfall ikke enda. Når det har gått så langt som at de truer med å trekke de fra kontoen min skal de få pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider