Gå til innhold

Prosjekt Mr2 Mk2. Mye lyd med meget begrenset plass.

Ranger emnet

TrustNo1

Anbefalte innlegg

Noen vil kanskje gjenkjenne noe her. Men prosjektet mitt ble så godt som skrinlagt for ett par år siden grunnet huskjøp.

Nå er imidlertid huset i boks, garasjen delvis pusset opp og prosjektet gjenopptatt. I den anlending tenkte jeg å oppsummere litt hva som har blitt gjort i bilen på stereosiden.

Dette her er altså bilen som prosjektet skal foregå i.

En 1993 Mr2 Mk2 Turbo. Som mange kanskje vet, en bil med meget begrenset plass. Så det er litt utfordring å bygge anlegg her.

Det som skal inn i bilen:

RF T8004 til frontsett

RF T10001bd til sub.

Dynaudio system 340 3-way frontsett.

4 stk L7 8" Solo-Baric kicker subs

mr2.jpg

Det som er gjort i bilen er fulldemping med brownbread. Dette gjorde jeg når jeg startet prosjektet for ca 2,5 år siden.

isolering.jpg

Endel av kablingen er også gjort, men her har jeg bestemt meg for å ta igjen endel. Bilder kommer senere.

Frontsettet er nesten ferdig. De ble laget ut i fra noen gamle former jeg hadde, men jeg var ikke fornøyd med disse så de har blitt totaloverhalt

frontsett1_.jpg

frontsett2_.jpg

Her har jeg lagt på ett lag med glassfiber og skåret til en ring for 3" elementet.

frontsett3_.jpg

En liten test for å se at døren gikk sikkelig igjen.

frontsett4_.jpg

Test med elementer på dør

frontsett5_.jpg

Kassene begynner å ta form. Her kan man også se subkassene som etterhvert skal inn bak setene.

frontsett7_.jpg

Etter mye sparkling, gnikking, pussing og sparkling igjen så er kassene klare for trekking

frontsett8_.jpg

Slik ble de på døra. Derimot ble jeg ikke helt fornøyd med fargen på trekket. Har trukket den andre siden i dag med nytt trekk. Skal se om jeg får postet ett bilde av det i morgen.

frontsett9.jpg

Endret av TrustNo1

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subkassene ble påbegynnt, men har ligget uferdige i lang tid. Formene laget jeg når jeg hadde ut alt interiøret i bilen i forbindelse med støyisoleringen.

maskring.jpg

Etter ett lag med glassfiber ble lagt inne i bilen fikk jeg disse formene

glassfiberform.jpg

Senere har de blitt bearbeidet, forsterket og beskåret endel. Har desverre ikke så mye bilder av dette. Men nå ser de slik ut:

sub1_.jpg

Ett bilde til med elementer i:

sub2_.jpg

Subbene har jeg ikke lagt så mye arbeid i foreløpig. Disse er nederst på prioriteringslista. Viktigste er å få det andre på plass først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt ett par bilder av fronten der forsterkene skal sitte

Her skal morroa sitte:

front2_.jpg

front3_.jpg

med forsterkerne i vil det se slik ut

front4_.jpg

Planen er å lage et deksel over hele toppen slik at det beste blir skjult unntatt komponentene, men det blir nok ikke på en stund enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider