vmaxim Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Skal kjøre Bergen - Oslo 14.april, og lurer på om jeg skal kjøre med sommerdekk eller ikke? Noen vet hvilken rute det er bart på? tenkte via hemsedal? Kanskje noen kjenner noen som har kjørt denne nylig etc.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Trafikkmeldinger?rapportid=600&type=utvalgt Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Har ikke kjørt der nylig, men jeg vil absolutt anbefale deg vinterdekk. På denne tiden av året (Forsåvidt når vi går fra sommer til vinter også) ville jeg gått for det tryggeste alternativet, det skal ikke mye til før en sving som ligger i skyggen blir glatt. Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Ville ikke tatt sjansen på at det er bart. Været skifter fort på fjellet. Litt vind og snøen kan blåse ut i veien og lage bra vinterføre. Kjørte nettopp hardangervidda fra Bergen til Oslo. Føre var da så fint at jeg kunne hatt sommerdekk. RV50 vi lærdalstunnellen pleier å være best føre etter min erfaring. Men som sagt, anbefaler jeg deg å beholde vinterdekkene på hvis du skal kjøre fjellovergangene. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg