Gå til innhold

A4 bensinlekkasje ved høyre fremhjul?

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Typen til søstra mi har en Audi A4 1.8 98mod. Da bilen er igang, renner det bensin ut av et rør (virker som et enderør da det ikke er noe å feste røret i) ved høyre framhjul. Da han skrur bilen av, går det over til drypping før det gir seg. Logisk å tenke seg at det renner fordi bensinpumpa går da bilen er igang. Men det vi ikke helt skjønner, det kan jo ikke være sånn? Hva er dette røret til? Det renner også ikke rent lite, ganske mye.

Noen som har en anelse om hva dette er forno og hvilket rør jeg snakker om? Har selv ikke sett det, bare blitt fortalt det jeg har skrevet. Virker som om det kommer etter lengre kjøreturer (jeg kan ta feil her), men det er ihvertfall da han klager over det.

Håper på svar.

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også det jeg tenkte. Men bilen går jo normalt. Det betyr jo at motoren får jo bensin. Jeg tenkte litt på et overflod's rør eller liknende. At bilen får for mye bensin, og resten spyler den ut under. Dette kan jo bare være svada for alt jeg vet, da jeg har lite peil på akkurat dette. Kan jo også nevne at han bytta bensinpumpa i høst.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ringe å høre med de igjen. Det lekker bak høyre fremhjul. Så om man går ned fra speilet, og under bilen der i området. Det lukter bensin sier de. Slangen/røret kommer fra motorområdet. Håper det var til mer hjelp.

Håper på svar. Takk for svarene hittil.

Mvh Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider