Gå til innhold

Ny spiller, men ingen speedometer

Ranger emnet

Daniel_DA

Anbefalte innlegg

Nå sier du ingenting om hvilken bil han har, men hvis det er elektronisk speedometer så er det en føler på girkassa. Hvis ikke er det vaier, men jeg tipper førstnevnte. Hvor kobla du remote, strøm, jord og det når du kobla til spilleren?

Det er en Opel Corsa B 1999 mod. Om det er elektrisk føler eller vaier, vet ikke jeg noe om. Det eneste jeg gjorde, var å ta ut den gamle kasset spilleren, og koblet til den nye spilleren med ISO kontakta i bilen, uten noe for for overgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut/kutt en blå ledning (med rød stripe) i bilens ISO-kloss, sitter i topprekka ved siden av strøm. Originalradioen hadde nok inngang for GALA (SCV), som er hastighetsavhengig volum på radioen. Din nye spiller har en helt annen funksjon på akkurat den Pin'en i ISO-klossen, som gir 12volt inn på speedometeret. IKKE slå på radioen noe mer før du har gjort dette! Sjekk også om den husker lagrede radiostasjoner over natta, høyst sannsynlig må du også bytte om Rød og Gul strøm til den nye spilleren.

1 3 5 7

2 4 6 8 ISO-klossen sett bakfra... 8 er svart/Minus, 5 er GALA og må fjernes/flyttes! 7 og 4 er strøm, noe varierende i Opel hvilken som er Tenning/Konstantstrøm.

Kutt altså kabelen, isolér og MERK den med Speedo eller lignende... dere eller neste eier som en dag skal sette inn en spiller med GPS vil bli glad for den kabelen.

Endret av TransMedia
Justert synsing over til fakta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp ut/kutt en blå ledning (med rød stripe) i bilens ISO-kloss, sitter i topprekka ved siden av strøm. Originalradioen hadde nok inngang for GALA (SCV), som er hastighetsavhengig volum på radioen. Din nye spiller har en helt annen funksjon på akkurat den Pin'en i ISO-klossen, som gir 12volt inn på speedometeret. IKKE slå på radioen noe mer før du har gjort dette! Sjekk også om den husker lagrede radiostasjoner over natta, høyst sannsynlig må du også bytte om Rød og Gul strøm til den nye spilleren.

1 3 5 7

2 4 6 8 ISO-klossen sett bakfra... 8 er svart/Minus, 5 er GALA og må fjernes/flyttes! 7 og 4 er strøm, noe varierende i Opel hvilken som er Tenning/Konstantstrøm.

Kutt altså kabelen, isolér og MERK den med Speedo eller lignende... dere eller neste eier som en dag skal sette inn en spiller med GPS vil bli glad for den kabelen.

Tusen hjertelig takk for kjempa bra svar! :D :pray

Da skal jeg ut å gjøre det!

Nei spilleren lagrer ikke de innstilte radio kanalene når vi jeg tar ut nøkkelen, så da må jeg vel bytte om de også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider