Gå til innhold

Hva skal til for å få en skyline gtr34 til Norge?


leet0rz

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har ikke noe om hvor rask bilen er. Du får heller ikke regget enn toyota hiace fra japan. Grunnen er at dem har andre direktiver. Direktiver er regler for lys, bremser, setebelter osv osv. Du kan si at ett E merke på lykta har noe med direktiver å gjøre. USA, Japan og Europa har dem forskjellige dirketiver. I USA har dem rødeblinklys, i eurpoa har dem gule. Dette er da forskjeller i direktivene som i di forskjellige kontinentene.

 

Det som gjorde det mulig før å få dem regget var vis bilen var registrert tidligere i ett annet europeisk land. Tyskland er ikke så strenge på det, og man får lett ett Tysk vognkort. Det gjorde at folk fikk regget skyline og andre JDM biler uten problemer i Norge. Så var det noen i biltilsynet(trangsynet) som ikke likte at folk "missbrukte" dette smutthullet for å få JDM biler på hvite plater i Norge.

 

Spør du en bak skranken på din nærmeste trafikkstasjon vil han/hun ikke gi deg noen god grunn, bare at den ikke lar seg registrere. Kjenner folk som har prøv å dra med seg bilen ned for å få skilter på den med alt av dokumenter og fått beskjed om at det ikke lar seg gjøre. Dem gir ikke noe gyldig grunn.

 

Det syke er at kræsj testene på S13 200SX som går i europa og japan er basert på samme testbilene.

 

Ha bil i Norge er ikke noe lett sak. Kansje i morgen så kommer det nye avgifter.

 

Vil dette si at man ikke lenger får regget en R34 GTR som tidligere er regget i et annet eu-land heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi den ikke er typegodkjent eller går inn under de norske kravene.. Går iallefall 2 R34 GT-R som er regget i Norge så vet ikke om kvoten for motorhistorisk osv er brukt opp på de, går vel ett par GT og iallefall en GT-T som er regget og.

 

I bunn og grunn så er det bare GT-R R35 du får registrert i Norge, da denne selges over hele verden. Så det er bare å spytte ut 1,7-8 mill!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at denne bilen skal diskrimineres av det norske regelverket. En gammel volvo med slitt motor og defekt lydpotte bråker og forurenser mye mer enn en Skyline ville jeg tro, så det ligner jo ingen ting.

Men så vidt jeg har skjønt kan man vel kjøre på midlertidige prøveskilt, men det er jo ingen løsning egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har vel sikkert no mer at det er andre regler tenker jeg..

 

Ser da masse Skylines på finn og Autodb hele tiden da, men mest ihjelkjørte banebiler.. Skammelig :P

 

Skal man absolutt ha en R34 på skilter, så kan man jo kjøpe den GT`n som er tilsalgs for rundt 250 000 nå, men 4 dørs og non turbo.. ikke helt fan av looken på den heller, litt overkill etter min smak..

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår