Gå til innhold

Polere vekk lakkstøv?

Ranger emnet

reyes

Anbefalte innlegg

Lakkert litt på fangeren min. Ble ikke så veldig blankt, da men.

Men på boksen står det at lakk støv poleres vekk etter 24 timer.

Blir dere mere blankt da? Og hva skal man polere med?

Tusen takk!

Det kommer an på hvilket resultat du har fått, og hvor blankt du skal ha det..

Lakkstøv kan fjernes med clay, så slipper du å gå i gang med polermaskin.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkert litt på fangeren min. Ble ikke så veldig blankt, da men.

Men på boksen står det at lakk støv poleres vekk etter 24 timer.

Blir dere mere blankt da? Og hva skal man polere med?

Tusen takk!

Hei, Nei du kan så absolutt ikke polere da blir det enda mer matt farge. En kompiss av meg gjorde dette med bmw sin, det ble dårlig det. Det kan jeg love deg. Ta heller lakk rubbing også polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nei du kan så absolutt ikke polere da blir det enda mer matt farge. En kompiss av meg gjorde dette med bmw sin, det ble dårlig det. Det kan jeg love deg. Ta heller lakk rubbing også polering.

blir ikkje meir matt når du polerer! våtslip det og poler det opp igjen! det er ingen problem! men ver forsiktig når du våtliper so du ikkje sliper gjennom lakken!

Er en fordel å ha eit 3 stegs eller meir med polering når du skal polere det oppat. 3m og meguiars og mange flere har slike! bruker meguiars sjølv og det fungerer veldig bra! det består av 6 ulike polerings vokser og 3 ulike padder! høyr med din lokale lakkforhandler! dei skaffer slikt!

Endret av Commodore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lakkstøv det samme som støvkorn i lakken? har hellakkert bilen hos et lakkverksted. og fekk igjen biln med støvkorn på panseret. hva kan gjøres med det? polere eller lakkes på nytt? er vertfall ikje bra nok til den prisen. betalte 58000 kr.. :O er mer små ting som ikje er bra nok.. sprikke i lakken på kanten på bakfangeren.. er en effekt lakk..

- Honda Civic Esi 94 mod

- Toyota Carina 86 mod

- Toyota Carina 82 mod

- Ford Sierra 92 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lakkstøv det samme som støvkorn i lakken? har hellakkert bilen hos et lakkverksted. og fekk igjen biln med støvkorn på panseret. hva kan gjøres med det? polere eller lakkes på nytt? er vertfall ikje bra nok til den prisen. betalte 58000 kr.. :O er mer små ting som ikje er bra nok.. sprikke i lakken på kanten på bakfangeren.. er en effekt lakk..

ja det er det samme. vist sjølve støvkornet er i klarlakken er det mulig å våtslipe det og polere opp igjen! ,men når du har betalt så mye penger for en lakk jobb skal ikkej det forekome at lakken er sprekker i eller at der er støvkorn meiner eg jalfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støv korn blir det på ei hel lakkering, med disse skal slipes og poleres FØR kunden får tilbake bilen. Man leverer ikke ut en bil med støv eller andre defekter i lakken. værtfall ikke når man har betalt nermere 60 ooo,- får jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider