Finisa Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Heihei :D Har søkt litt rundt, men finner ikke den informasjonen jeg er på leit etter! Er helt grønn på eksosanlegg og slikt, og lurer rett og slett på hvordan eksosanlegget på en 97 1.8T er bygd opp. Hadde vært kult om en med peiling kunne rabla sammen ei skisse i paint fks? =) Og så, hvilke valg har jeg når det kommer til eksosanlegg? Har lest om anlegg fra katalysatoren og bak, hva gir disse av effekt og lyd? Og hvordan er cat-back i forhold til eksosanlegg "helt frem"?(Helt fram til turboen?) Hjelp :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Det orginale eksosanlegget dit er helt.. var hvertfall det på min 2000 mod a4. jeg kjøpte Simons , og det var frem til det flexirøret.. lett og skifte og ble mye finere og grommere lyd av bilen !:) Men valg av eksosanlegg har du vell mange av.. Simons, ferrita osv Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 kat,flexi,rør,potte,rør,potte,endestuss :D he he ferita skal være bra kvalitet og fin lyd ... koster ca 5000 fra flexi og ut rustfritt Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Du har også hel eksos.Det vil si at katelysatoren din sitter under panseret.Og litt lenger bak sitter flexirøret.Katalysatoren sitter montert på turboen,den står på venstre side,når du titter ned i motor rommet.Og lambdasonden sitter også på katalysator,du har en lambdasonde bare...Skjøten sitter rett rundt torpedoveggen,er noe forskjell på noen biler..Men downpipe hjelper,men den er dyr til bilen din.Mitt rår er i første omgang,at du bytter ut eksosen fra skjøten og bakover.Koster alt fra 3000 kr til 10000 kr.. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 downpipe kan du jo sveise selv :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 downpipe kan du jo sveise selv :) Du tror alle er så handy som deg :D Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 jeg skal montere på 3" downpipe nå når jeg skal skifte til større snurre osv.. om den ikke passer rett på ,må jeg sikkert ha meg 3" effektanlegg istaden for simons, da selger jeg bare mitt gamle.. men får se hva tiden viser! Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet April 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Så hva er egentlig anbefalingen her? Si at jeg vil ha middels til mye lyd og god eksosflow, hva bør jeg kjøpe? Har en kompis som hadde ett billig BSR effektanlegg, og det ble nesten MINDRE lyd, det er det jeg er redd for. Vil heller gå for noe som garantert gir lyd isteden for noe som gir lite eller ingen lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 spørs hvordan pris du vil legge deg på :) ferita går jo for å være bra ... ikke så mye lyd på tomgang men når man gir på blir det mer Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet April 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Penger har eg, men vet ikke hva som gir meg det eg vil ha :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 gå for ferita Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet April 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 (endret) Ferrita høres jo meget bra ut :) http://www.ferrita.no/docs/ferrita_norge_prisliste_2008.pdf Hm, Fremre rør inkl. racecat er en ting og flexrør etter cat og bakover er liksom resten? Så enten bestiller jeg fra flexrør og bakover eller så går jeg hele veien frem? Endret April 12, 2009 av Finisa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg