Gå til innhold

div elektriske feil

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

ny i forumet, men må begynne å si at jeg synes Voyager får mye ufortjent pepper rundt omkring. Min 97 mod 3,3 har rundet 300 000 uten store problemer. Kun byttet vanlige slitedeler. Starter alltid og går som en klokke. Komforten er upåklagelig og fin fin til pendling. Har aldri hatt så billig bil i innkjøp/ forsikring/ drift noengang. Har dog noen irriterende elekriske feil jeg kunne tenke meg å fikse. Håper noen har råd til meg:

1. Bensinmåleren virker ikke. Viser full når tanken er full, men går kun til halv selv om den er tom. Hva må gjøres?

2. Cruise control fungerer ikke lenger. Kjent problem?

3.Alle lamper i trykknappene i midt konsoll blinker ca en halvtime etter at jeg starter den. Er dette en kjent?

Håper noen kan hjelpe meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Bensinmåler er kjent problem,skift føleren i tanken.

2.Om airbaglampa lyser og/eller hornet ikke virker,kan det være sleperingen bak rattet. Cruisecontrollen påvirkes av bremselysbryteren,kont om denne fungerer som den skal.

3.Du kan prøve å kalibrere panelet.

Sett vifta på fullt,still inn så lufta blåser i "ansiktet",temp på kald,trykk og hold inne øverste og nederste knapp på v.side i ca 5 sek til alle dioder begynner å lyse. Deretter settes kalibreringen i gang automatisk. Dersom kalibreringen går gjennom uten feil,skal øvre diode til venstre blinke eller lyse alene. Da trykker du på denne.

Kan være feil i panelet,ikke helt ukjent,ev kan du demont panelet og kont kontakten midt på panelet,denne er blå,hvit eller svart. Kont at kontakten ikke er brent/smeltet i ene hjørnet.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Gjelder det også når multifunk på rattet heller ikke fungerer:

- Airbag lampen lyser, og cruisecontrl etc virker ikke - varme app er enten kjempe varmt eller helt kald..

- ny eier av Voyager 3.3 -97

1.Bensinmåler er kjent problem,skift føleren i tanken.

2.Om airbaglampa lyser og/eller hornet ikke virker,kan det være sleperingen bak rattet. Cruisecontrollen påvirkes av bremselysbryteren,kont om denne fungerer som den skal.

3.Du kan prøve å kalibrere panelet.

Sett vifta på fullt,still inn så lufta blåser i "ansiktet",temp på kald,trykk og hold inne øverste og nederste knapp på v.side i ca 5 sek til alle dioder begynner å lyse. Deretter settes kalibreringen i gang automatisk. Dersom kalibreringen går gjennom uten feil,skal øvre diode til venstre blinke eller lyse alene. Da trykker du på denne.

Kan være feil i panelet,ikke helt ukjent,ev kan du demont panelet og kont kontakten midt på panelet,denne er blå,hvit eller svart. Kont at kontakten ikke er brent/smeltet i ene hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider