Gå til innhold

turbo bygging

Ranger emnet

xtrail

Anbefalte innlegg

hei.

har en 1.4 lat bensin golf.

til vinters vurderer jeg å bygge om til turbo for å få litt mere fres.

vet ikke hvor my disse motorene tåler, (noen som har svar?)

har tengt på en turbo fra 1,9 diesel.

en kamerat har en audi 1,8 tq, med en k03 turbo jeg skulle få, men trur den blir for brutal mot min lille 1,4.

håper noen har tips, evt. prøvd å montere turbo på en slik motor selv

kjøre:

VW Golf 1,9 TDI 2003

VW Boble 1300 1966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har spurt to firmaer, ts-tuning og et til jeg ikke huser i farta. de anbefalte IKKE turbo på min 1.6 da den ikke er bygget for det og ikke ville kunne kjøres på noe særlig ladetrykk som ikke vil gi noe særlig effekt. De anbefalte mye heller å putte i en vr6 også evnt bygge turbo på den.

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselturbo er ikke egnet for bensinbiler

Jeg har kit til K03 liggende som jeg skal ha på min 1.3L Polo, Etterhvert skal den få K04, akkurat som den kompisen min har på sin 1,3L

Regn med rundt 10000,- for å tilpasse motoren din for ladetrykk, så kommer turbo og tilpassing/bytte av innsprøytningssystem.

Billigere å selge bilen du har, og kjøpe en bil med mer motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Min fra turboladet mange motorer på -80 tallet (Kongsberg Turboservice)

hvis du hadde vært så heldig å få manifold og turdo fra en diesel til å passe, hadde jeg ikke vært redd for å prøve det.

Ladetrykk må begrenses til ca 0,4Bar.

Bensinpumpe bør erstattes med en elektrisk (vet ikke om det allerede er elektrisk på din?)

KN racingluftfilter

og så må du lage en trykkboks.

Dette er en luftfilterlignende boks som må plasseres på luftinntaket til motoren.

Dette for at du skal ha et lite luftbuffer/unngå turborykk og napp.

Hvis du får tenningsbank, må ladetrykk reduseres, eller tenningspunkt justeres lavere (ned).

Eksos... Hvis du bruker et anlegg fra dieselen (som da passer til manifolden) er du langt på vei.

Forventet effektøkning: 20-50%

men... hadde det ikke vært enklete å smelt inn en gammel 1,8 liter da?

MVH

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider