Gå til innhold

Ulyder ved oppstart på kald motor

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Håper jeg slipper det problemet med der første.. Supra har så utruli god plass under panseret..

240 er ingen problem å bytte starter på, jeg heiv 2paller oppåværandre.. kjøre det ene hjulet på de.. venstre foran :)

Så kryp jeg unner og skrudde vekk shitn.. men, det er en bold som er litt kinkey og komme til.. værtfall på B230A motoren.. går etter litt fikling.. :)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Fått fikset dette her nå Jens?

Har hatt samme lydene (tror jeg) i bilen min noen kalde dager i det siste.. Høres litt ut som noe skrangler et par sekunder etter start av kald motor i kaldt vær..

Hvordan fikset du det evt?

Jeg har faktisk ikke fikset det ennå, fordi ulyden forsvant :confused:

Det har noe med temperaturen å gjøre, men lyden kommer veldig sjelden. Selv når bilen var iskald etter at den hadde stått stille i kulda over et døgn ( noe som er sjeldent for bilen min ) så kom det ikke noen skrapelyd. For noen uker siden kom den hver morgen hvis det var minusgrader...

Men det er starteren som burde skiftes ja. Den er vel ikke rask nok på tilbakeslaget etter at motoren er startet, så da kommer skurringen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Originally posted by tnrfd

Funnet ut om det var starteren som var gåen? Har samme problemet selv....

Hei du. Bilen ble solgt før jeg fikk fikset det, men du kan nok regne med at det er starteren. Som noen sier over, du får ta billigmåten å prøve og smøre den først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider