Gå til innhold

CD-Rommen funker ikke.. Hjelp...?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en HP Pavillion dv9740eo, kan igrunn lite om specsa på denne maskinen, men uansett... Slå av pc'en via startmenyen da jeg skulle på påskeferie, og når jeg kom hjem, og skulle starte opp maskinen, fikk jeg blåskjerm med noe hvit skrift på. Stod masse rart der som ikke ga mening for meg, så jeg trykte på av/på-knappen og slo pc'en av og på igjen.. Så kom det opp at jeg måtte scanne pc'en for den hadde et problem.. Valgte det alternativet, men det tok så lang tid, så jeg slo den av og på igjen, og da kom ikke dette alternativet opp. Da stod det bare: Starte opp i sikkerhetsmodus og Starte opp windows på vanlig måte.

Jeg valgte vanlig måte. Etter den omsider hadde startet opp, skulle jeg putte inn en CD-plate for å kopiere musikk. Det skjedde ingenting når jeg la inn plata.. Cd-rommen bråka som den bruker når den leser plater, men kom ikke opp noe autokjør-meny, så jeg gikk inn på Min Datamaskin for å trykke på cd-rom-stasjonen.. Men den var ikke der..

Gikk så inn i enhetsbehandling, og da var cd-rommen uthevet. Er også et utropstegn der... Når jeg høyreklikker på den og velger engenskaper -> Generelt står det som følger i "Enhetsstatus":

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes.

Har valgt søk etter løsninger mange ganger, prøvd å oppdatere driveren, avinstalere osv uten hell.. Kommer bare opp at den nyeste driveren er innstallert når jeg oppdaterer driveren, og når jeg avinstallerer for så å installere igjen, kommer det opp at det mislyktes... Hva er galt?!?!

Går ikke an å trykke på "Rull Driver Tilbake" forresten..

Endret av esbandos

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt funker som normalt når jeg slår den på.. Merker ikke at cd-rommen ikke funker før man enten setter inn en plate å venter på autokjør/går inn i min datamaskin, eller at man ser på enhetsbehandling..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider