Gå til innhold

Prøvde meg på mercefreaken men fikk INGEN svar!

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Er bare ute etter syns punkter, siden jeg syns dette fungerte helt ok, mens alle kompiser jeg snakker med, sier det er alt for liten motor:

Dagens 200K med 1,8Kompressor på 163Hk og 240Nm.

Har ofte fått høre at dette er en forliten motor, selv med 163Hk.

Og blir anbefalt å holde på den gamle 230E jeg har. Noe jeg kommer til å gjøre grunn lommebok.

Men har likevell testa 200K, og må si, at den var vesentlig sprekere en min gamle 230. og dreiemomentet var 40Nm høyere også.

Da lurer jeg på hvorfor mange sier den som elendig til å trekke campingvogn, jeg har ingen prob. med den gamle 230.

Nå hørte jeg også at fra 2004 blir det galvaniserte karrosseri på MB, stemmer dette? Tillfelle så skal jeg sikte på en 200K 2004, om 5 - 10År, når jeg får råd til en slik.

Noen som har gode råd/advarsler om denne bilen?

Kontra den gamle 230E 1991 jeg har i dag.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn btw: En motor fra 1991, altså omtrent 13 år gammel har ikke nødvendigvis samme effekt som den hadde da den var ny, for å si det slik. Nå er vel MB relativt holdbart, men dagens motorer er nok bedre på de fleste måter enn 230'n gitt....... ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Hjelper ofte med en overhaling for å redde de døende hestene...

Hvis det er en gammel motor da. Vet ikke hvor gammel bilen din er...

Han skriver 1991 i posten sin, Hr Stevie Wonder ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Bare sånn btw: En motor fra 1991, altså omtrent 13 år gammel har ikke nødvendigvis samme effekt som den hadde da den var ny, for å si det slik. Nå er vel MB relativt holdbart, men dagens motorer er nok bedre på de fleste måter enn 230'n gitt....... ;)

Det er også akkurat det jeg mener.

og til min bruk, altså 4 ukers ferie med campingvogn med en 1991 mod 230E med 180 000Km bak seg er problemfritt, og kan de fleste steder i norge, og europa som jeg har kjørt holde 80Km/t, som er lovlig fart med vogn. (ikke trollstigen. men)

I sverrige, så oppdaga jeg at det var ett fåtall, som kjørte forbi meg i motbakker når jeg lå i Høyre fil.

Da mener jeg den er bra nok.

Den nye 200K, som jeg har lyst på. Er sprekere og sterkere en min pr. i dag.

Likevell hører jeg at den er for svak??

Det mener jeg er feil. Så sant dem ikke ser etter raskest mulig, og ikke etter behov.

Husker ikke aks. tall helt. Men mener 200K klarer 0 - 100Km/t med automat på ca 10sek. Mens den gamle 230E gjorde det på 12sek.

Og 200K har jo 240Nm dreimoment, mens 230E har 200Nm eller 198Nm etter års model.

Snakker om 1991 MB230 kontra 2004 MB200K.

Jeg ser på dagens priser, at jeg trolig vil få råd til en 2004 200K i 2009. Og jeg mener at 230E som jeg har, vil klare seg til da.

Skal jeg følge mine kompiser, så må jeg ha 320E. men den er jo mye dyrere og da må jeg kanskje vente til 2012 For å få meg en 2004 320E. Og da tenker jeg må ha noe større repp. på gamle 230E som da blir 18År gammel.

+ at en 320 vil koste mer i drivstoff, og forsikringer. sprekere bil, flere fartsbøter osv. Også totalt unødvendig med større motor, etter min mening. Dessuten er det mindre støy i 200K en 320'en.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en 200K i 4mnd..og må nok si at den bilen er mye bedre enn 230E fra 1991..men det vet du vel selv...men om du skal kjøpe den bilen om 10år er det vel ingen vits å ta opp dette nå?

eller har jeg misforstått??

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

har hatt en 200K i 4mnd..og må nok si at den bilen er mye bedre enn 230E fra 1991..men det vet du vel selv...men om du skal kjøpe den bilen om 10år er det vel ingen vits å ta opp dette nå?

eller har jeg misforstått??

Både og. siden det er nå i dag, en kan få best service om prøving av bil, ikke når den er 10År gammel.

Men ser klart poenget ditt.

Men egentlig diskusjon, kom kanskje ikke fram, på min teite måte å legge fram saken :(

Men jeg mente at bilen var bra til trekking av vogn, siden den er bedre en den jeg har, som fungerer bra nok.

Mens folk rundt meg sier den er elendig, grunn motor svak.

Og dem anbefaller en TD bil, og den hadde samme dreiemoment 240Nm, men bare 100Hk (eller var det 90hk) Og med FWD.

Mener 240Nm 163Hk og BWD er bedre, uavhengi av drivstoff.

Spessielt når 132Hk og 198Nm er bra nok pr. i dag med BWD.

Og 140Hk 202Nm var ikke spessielt bra på FWD.

Heller ikke 90Hk 230Nm TD var bra på FWD.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider