Gå til innhold

Hvilken varsellampe er dette?

Ranger emnet

1984-280E

Anbefalte innlegg

OK. Har sett litt rundt og har vel egentlig også kommet frem til at det kan stemme. Bremseklossene mine er fine, så jeg regner med at det er en slitasjevarsler eller to som ikke er i toppform.

Noen som vet om det er mye jobb å bytte dem? Kan man evt. bare kortslutte ledningene for å bli kvitt lyset?, så kan jeg heller bytte dem i forbindelse med neste klosseskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slitte bremsebelegg den lampa betyr ja.

Det er en ledning inn i hver bremsekloss framme, når denne blir lagt til jord(via bremseskiva), lyser lampa. Du kan altså koble fra ledningen og isolere den,så skal lampa slokke.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglet pærer?? I den nederste av dei to delene?

Jepp... Var 3 tomme plasser til pærer der. Sannsynligvis forrige eier som ble lei av varsellysene og plukket ut pærene. angry2

Hadde bare 2 ekstra å sette i, så jeg håper jo at det ikke dukker opp flere varsellys når den siste kommer i.

@JChE: Takker!

Endret av 1984-280E
Kortidsminneforeningsredigering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det også være det at du ikke har den sensoren som sjekker om klossene er slitt på bilen din, og dermed er det ikke satt inn pære der fra fabrikk. Dermed lyser den hele tiden pga at det ikke er en sensor som spiller inn. Dette kommer ann på om du har CD eller GL. Vet min ikke har det, men er sikkert samme ledningsnett og alt, for at det skulle være billigs mulig å produsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider