1984-280E Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Var ute og byttet lyspærer i instrumentene i kveld og fant ut at det manglet pærer i den nederste delen av informasjonsdisplayet. Etter å ha satt i nye pærer lyste et symbol som ser slik ut (bare med orange lys): Hva betyr dette? Finner det ikke i instruksjonsboka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattaboy Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Dette er mest sannsynelig indikator på at bremseklosser må byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petteraldo Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 på mercen min betyr det slitte bremse klosser Siter [x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD [x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000 [x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban [ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style [x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984-280E Skrevet April 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 OK. Har sett litt rundt og har vel egentlig også kommet frem til at det kan stemme. Bremseklossene mine er fine, så jeg regner med at det er en slitasjevarsler eller to som ikke er i toppform. Noen som vet om det er mye jobb å bytte dem? Kan man evt. bare kortslutte ledningene for å bli kvitt lyset?, så kan jeg heller bytte dem i forbindelse med neste klosseskift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Er slitte bremsebelegg den lampa betyr ja. Det er en ledning inn i hver bremsekloss framme, når denne blir lagt til jord(via bremseskiva), lyser lampa. Du kan altså koble fra ledningen og isolere den,så skal lampa slokke. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Manglet pærer?? I den nederste av dei to delene? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984-280E Skrevet April 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 (endret) Manglet pærer?? I den nederste av dei to delene? Jepp... Var 3 tomme plasser til pærer der. Sannsynligvis forrige eier som ble lei av varsellysene og plukket ut pærene. angry2 Hadde bare 2 ekstra å sette i, så jeg håper jo at det ikke dukker opp flere varsellys når den siste kommer i. @JChE: Takker! Endret April 14, 2009 av 1984-280E Kortidsminneforeningsredigering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Nå kan det også være det at du ikke har den sensoren som sjekker om klossene er slitt på bilen din, og dermed er det ikke satt inn pære der fra fabrikk. Dermed lyser den hele tiden pga at det ikke er en sensor som spiller inn. Dette kommer ann på om du har CD eller GL. Vet min ikke har det, men er sikkert samme ledningsnett og alt, for at det skulle være billigs mulig å produsere. Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984-280E Skrevet April 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Aha! *ting begynner å demre* Da er det vel best jeg sjekker om det fins noen sensorer der før jeg kaster flere forbannelser over tidligere eier :) Fint at Opel gjør det så enkelt for meg å være bileier :uhhmmwhat?: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Har heller ikke de giverene på min 98modell, men jeg har kjøpt dem. Har ligget i garasjen over 1år nå og vet ikke om jeg gidder sette dem på heller. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1984-280E Skrevet April 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Er det slik at hvis disse ikke var montert originalt på min bil, så er det bare å kjøpe sensorene og montere dem inn? Alt annet er der, eller?... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Kontaktane sitter klare på inneskjerm ved fjærbenet, så er nok bare å kjøpe følere og sette på plass. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Også før du forbanner tidligere eier så kunne du ha sjekka om det har stått pære der noen gang før ;P Hvis du ser der du skrur i pæra så ser du lett om det har vært pære før eller ikke, kommer spor pga kontaktpunktene når du vrir pæra fast. Var den helt clean før så har det ikke vært pære der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg