Gå til innhold

RS6 felger - Trangt inn til de øvre bærearmene?

Ranger emnet

Audi-RS6

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte nye RS6 felger til min 98 mod. A6 2,4 quattro. Dekkene som var med har dim: 225/40 - La merke til at det er VELDIG trangt på innsiden, mellom dekket opp opp til de øvre(?) bærearmene. Får ikke lillefingeren mellom. Denne avstanden er jo konstant, så skal vel ikke være noen fare, eller? Felgene skal være tilpasset bilen, så er sikkert riktig. Men kunne jo tenke meg å få felgene noe utover, (ser jo også mer stilig ut) men er dette noe som enkelt lar seg gjøre? Spacere??

Etter at jeg satte på disse dekkene vibrer bilen noe etter jeg passerer 50 km/t, og den trekker noe til høyre. Kan det være avbalanseringen som er feil?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kjøpte nye RS6 felger til min 98 mod. A6 2,4 quattro. Dekkene som var med har dim: 225/40 - La merke til at det er VELDIG trangt på innsiden, mellom dekket opp opp til de øvre(?) bærearmene. Får ikke lillefingeren mellom. Denne avstanden er jo konstant, så skal vel ikke være noen fare, eller? Felgene skal være tilpasset bilen, så er sikkert riktig. Men kunne jo tenke meg å få felgene noe utover, (ser jo også mer stilig ut) men er dette noe som enkelt lar seg gjøre? Spacere??

Etter at jeg satte på disse dekkene vibrer bilen noe etter jeg passerer 50 km/t, og den trekker noe til høyre. Kan det være avbalanseringen som er feil?

På forhånd takk

Du kan space dem ut, men ikke lovlig med spacere. De må i såfall være skrudd fast i navet. Men hadde samme "problem" på min forrige bil. Var bare en 1 cm klaring, men var ikke noe problem å kjøre med.

Det at dem rister etter 50 km/t kan være at det er noe feil med avbalanseringen, skade i dekket eller urund felg. Har du f.eks kjørt i et hull i veien kan man være uheldig å få en bulk på innersiden av felgen. Da vil det riste. Kjør dem på avbalanseringsmaskin å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider