Gå til innhold

spørsmål anngående etterkontroll,reg, omreg osv

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) har kjøpt meg en audi 80 1989. den står på verksted akkurat no pga mangellapp. fer henta den i løpet av veka. men no lurer eg på et par spørsmål.

1.det er ikkje skilt på bilen, viss eg må hente prøveskilt må eg har med meg bilen?

2. bilen har ikkje vore godkjennt på 1-2 år trur eg. han som eig bilen no sa at eg slapp å betale omreg siden den ikkje har vore skilt på bilen på ei stund. er dette sant?

3. bilen har vore på eu godkjenning men kom ikkje gjennom, no blir alt som sto på mangellappen fiksa. einaste eg har et problem med er at det står et sportsratt på bilen som ikkje blei godkjennt. er dette en 1-2 feil. må eg skifte d?:S hvor mye kosta det for etterkontroll og hvor langt tid tek det fra man bestille skilt til man fer skiltane i posten?

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Var det et spørsmål? Hvis du har med prøveskilt må du ta meg deg bilen? skal du hente bilen kan du ta den på henger/taue eller prøveskilt.

2. Det gis fritak eller refusjon av avgift ved omregistrering av kjøretøy: som har vært registrert på samme eier i 2 måneder eller mindre (samlet påskiltings-/registreringstid)

3. Siden nyttår har alle bilskilt blitt produsert i plast av en bedrift utenfor Tønsberg. Vegvesenet innrømmer oppstartsproblemer, men mener det verste nå er over.

– I slutten av mars automatiseres produksjonen ytterligere. Dermed kan erstatningsskilt i mange tilfeller leveres innen 24 timer.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Var det et spørsmål? Hvis du har med prøveskilt må du ta meg deg bilen? skal du hente bilen kan du ta den på henger/taue eller prøveskilt.

2. Det gis fritak eller refusjon av avgift ved omregistrering av kjøretøy: som har vært registrert på samme eier i 2 måneder eller mindre (samlet påskiltings-/registreringstid)

3. Siden nyttår har alle bilskilt blitt produsert i plast av en bedrift utenfor Tønsberg. Vegvesenet innrømmer oppstartsproblemer, men mener det verste nå er over.

eg meiner når eg stikk på vegvesen for å hente prøveskilt er det noko at eg må har med meg bilen eller er det berre å stikke ditt å sei at eg ska har prøveskilt så fer eg prøveskilt

2. meiner du med dette at viss bilen skifta eier 2 ganga på 2 månad så er det gratis omreg? eller hva mener du?

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg meiner når eg stikk på vegvesen for å hente prøveskilt er det noko at eg må har med meg bilen eller er det berre å stikke ditt å sei at eg ska har prøveskilt så fer eg prøveskilt

2. meiner du med dette at viss bilen skifta eier 2 ganga på 2 månad så er det gratis omreg? eller hva mener du?

Har du ingen SHIFT-tast på PCen din? Det er den tasten bruker man for å lage store bokstaver i begynnelsen av setninger.

For å kjøpt dagsprøvekjennemerke må du oppgi bilens understellsnummer eller registreringsnummer (som den hadde da den hadde kjennemerke).

Omregistrering er gratis hvis det er mindre enn to måneder siden bilens forrige eier kjøpte den. Om den har har hatt kjennemerker eller ikke er uvesentlig i denne sammenhengen.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker :D Men anngående rattet, kan legge ut et bilde av rattet

Er dette en 1'er feil eller 2'er ? Må eg skifte rattet for å få bilen godkjent?

DSC01603.jpg

Volvo 240 1986 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det vil sier at eg kan få det godkjent for det er ikkje airbag på den originalt. meiner at rattet er et luisi ratt men er ikkje sikker.

Endret av LuxXxuS

Volvo 240 1986 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så eg må bytte det? da har eg et anna spørsmål:P en kompis av meg har et bmw ratt liggenes og et opel ratt... kan det passe og for det godkjent?

Volvo 240 1986 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider