Gå til innhold

Lakken flasser av bilen..

Ranger emnet

furiaman

Anbefalte innlegg

Lakken på min mod Audi 100 flasser av nesten over alt nå:wonder:

Lurer på om dette er en liten svakhet på disse bilene? Lakken flasser rundt listene på dørene, begge fangerne, speilene, + div andre småplasser. Bakfangeren er det som har fått det mest. Vet ikke om lakken på bakfangeren er orginal, men på dørene f.eks ser den orginal ut, siden jeg ser rett på galvaniseringen der.

Vil ellers takke audi-fabrikken for å ha galvanisert disse bilene, ellers så har bilen min sett ut som et h****** nå:violin:

Legger ut et eksempel:

IMAGE_014.jpg

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såppas ja:P Jeg har en sprekk i bakfangeren, så der flasser det godt rundt. Også nedenfor bensinpåfyllinga er lakken bort, men det er vell pga bensinsøl. Men i det siste har andre siden av fangeren begynt å flasse og. Begge framdørene mine ser ut som på bildet. Blir frustrert:P

I tillegg så har de nedre gummilistene begynt å gå i oppløsning. En har i tillegg ramlet av. Alt dette tilsammen får jo bilen til å se så jævlig ut:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det du har lagt ut bilde av er rust, og såklart lakk flasser over rust.

Ja, jeg tror vi vet såppas, men på galvaniserte karrosseri skal ikke slik skje egentlig, men det kan hende at galvaniseringen har sprekt muligens. Jeg snakket med en som lakkerer biler på Audi i Kristiansand, han sa at det var ikke noe Audi kunne legge ut for pga alderen av bilen, hadde vært greit hvis den hadde vært under 10 år sa de.. så da blir det vell lakkering i polen for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At lakken flasser av rundt dørlister,er nok et kjent problem på disse ja.Jeg har hatt 5 stykker av Audi 100 gjennom tiden,og samtlige har lakken flasset av der..Men at lakken har sluppet på andre steder,har ikke jeg vært borti ivertfall. at dem flasser akkurat ved listene,kommer vel av at listene ligger å beveger seg mot lakken vil jeg tro...

Et annet kjent kosmetisk problem,er vel disse nedre dørlistene som spriker som ei våryr kjærring ettervært :D

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At lakken flasser av rundt dørlister,er nok et kjent problem på disse ja.Jeg har hatt 5 stykker av Audi 100 gjennom tiden,og samtlige har lakken flasset av der..Men at lakken har sluppet på andre steder,har ikke jeg vært borti ivertfall. at dem flasser akkurat ved listene,kommer vel av at listene ligger å beveger seg mot lakken vil jeg tro...

Et annet kjent kosmetisk problem,er vel disse nedre dørlistene som spriker som ei våryr kjærring ettervært :D

Hehe ja gummilistene mine er våryre ja:P

jaja jeg har litt å pusle med til sommern iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider