ss242 Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 En kamerat av meg viste bilen sin på Biltilsynet for å få gokjent senkingen på en 242. Når de heiste opp bilen på 2 søyleren, så ble fjærene foran helt utstrekt og slarket litt. På dette grunnlag ble ikke bilen godkjent! Det ble brukt Lesjöfors senkefjærer med tüv papirer. Er det noe krav om kortere dempere, eller var dette bare pisspreik fra Biltilsynet? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Dette synes jeg var rart.. Er et par venner av meg som har senket med Lesjefors.. Kanskje prøve på nytt et annet sted? Eller er dette en standard sjekk dem tar? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 godkjente firedørsen min.. fjørene framme er 23cm høye, så døm var ikke i nærheten av skålene.. hadde papirer, men døm gadd ikke å se på de.. :D fikk kun anmerkning på røde baklys, men hadde gule i kofferten så bytta på stedet.. EU ok.. prøv et annet sted er nok det beste.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Vae ei kjerring(!?) som så på bilen, kanskje det som er årsaken? (Økern i Oslo). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 sikkert for at det var i oslo :D hehe... vis den på et mindre verksted.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Bilen er eu-godkjent, er bare biltilsynet som krever å godkjenne senkesettet. Går ikke å vise den et annet sted, må inn i vognkortet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Sett på de fjærene som er fra 245 så lenge, de er vel litt lenger!? En del ekstra jobb men.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Hvis jeg først skal ta opp alt igjen, så gjenger jeg like så greit demperene kortere. Slipper jaffal å ta alt dobbelt opp igjen! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Jeg skal på Biltilsynet i Haugesund snart å godkjenne senkesett og forskjellig på 242en men slipper sikkert det problemet p.g.a. at de ikke har 2 søylet bukk her. Men UANSETT så lenge bilen ikke er senket mer enn 40mm, trenger du ikke bytte til kortere dempere. Unntaket er Golf 2 som kan senkes 60mm uten demperbytte. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 kompis av meg fikk anmerkning på en mkIII toyota supra med senkefjører pga at de slapp skålene når de jekka opp. Men 240'n min har de godkjent med fjørena i vognkortet, sjøl om bakfjørene sleppe støtputena.. Men no blir jo den berre lavare og lavare og, sige som berre f**n.... Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 fikk godkjent mine lesefjörs-fjærer uten noe problem i oslo.. Da med bilstein-dempere med orginal lengde.. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Fikk godkjennt min uten problemr jeg... han jekka ikke opp bilen en gang... han som sjekket så bare at nummer på fjærene stemt med det som sto i TUV papirene. Hehehe... Det selv om at jeg måtte skyve bilen inn i kontroll hallen siden forgasseren tok kveld uten fo biltilsynet :) Noen er HELDIGER en andre... NB! Har du TUV papire kan de ikke nekte å godkjenne... vist de skal nekte må Norsk Lov forandres.. :D :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Jeg hadde 240'n min til godkjenning av Lesjöfors 40mm senkesett på fredag her i Fredrikstad. TÜV papirene var i orden men jeg manglet målebrev på forstillingen fra verksted i forbindelse med senkingen...så nå har jeg bestilt tid for måling, og når det er i orden koster det 485 kr hos biltilsynet(og det for ca 20 min arbeid!!). Jeg trodde man ikke trengte å justere forstillingen med macpherson oppheng jeg... men det syntes selvfølgelig biltilsynet. De kunne jo bare kontrollert det der for den prisen jeg betaler. De har jo utstyr til det i forbindelse med eu-kontroller. Hersens byråkrati altså.:mad: Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 min SPISTE dekk etter senking, det gjorde den ikke før senking. så noen vinker må ha blitt forandret.. Fikk målt den på Volvo det var de som sa at jeg måtte ha målebrev får å få fjærene godkjennt.. Biltilsynet er ganske streng på dette... Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Må vel legges til at denne bilen også har målepapirer etter senking. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.