Claus Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Hei. Her er en god del tråder angående heftelser, men såvidt jeg kunne se handler de aller fleste om salgspant. Bilen jeg har tenkt til å kjøpe kommer fra et konkursbo og det er ny eier som skal selge bilen. Jeg antar i grunn at heftelsene blir slettet automatisk etter et slikt konkursbo(?), men jeg vil uansett sikre meg så godt jeg kan. Selger sier advokaten som styrte boet kan bekrefte at alt skal være slettet, men har ikke kommet i kontakt med han pga påskeferie. Vil jeg være greit sikret hvis det noteres i kjøpekontrakten at ingen heftelser følges bilen? Kan kanskje skrive ned i kontrakten heftelsene det er snakk om også? Har ingen grunn til å ikke tro på selger, men vil jo uansett sikre meg. :) Her er heftelsene det er snakk om: http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_motorvogn.jsp?regnr=cf16654 Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 jeg ville tatt kontakt med de som har panten i bilen, i dette tilfellet da skattekontoret, og Norsk inkasso reform, og spurt de hvordan det skal gjøres, samt fått bekreftelse fra de at det evt ikke er pant i den lengre. Jeg vet egentlig ikke hvordan dette foregår, men det er vertfall slik jeg ville gjort det:) har dette vært en firmabil btw, og det er moms som står mot skattekontoret, eller hva er det? Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Har akkurat snakket med Norsk Inkasso Reform og de slettet heftelsen siden Skatt Øst var foran dem i køen og hadde mer heftelser enn bilen er verdt. Altså var ikke dem heftelsen slettet ihvertfall. Ikke så lovende...:wonder: Litt usikker på hvor jeg skal ringe for å sjekke med skatt øst. Antar den heftelsen er skatt og moms til den vanlige driften som ikke er betalt. Bilen har vært firmabil, ja. :m'm: Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Vil jeg være greit sikret hvis det noteres i kjøpekontrakten at ingen heftelser følges bilen? Nei. En tinglyst heftelse på bilen har høyere prioritet enn en avtale mellom kjøper og selger. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 man kan kjøpe seg en panteattest som koster 150kr hos brønnøysund-registeret. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 den viser vel bare at det er pant i bilen? skatt øst Kan prøve å ringe dit:) Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Hehe... Er nok ikke mye vits i pante-attest, nei. ;) Skal møte selgeren på Gardermoen i morgen tidlig, så jeg får ikke mulighet til å ringe skatteinnkreveren. Men jeg skal ringe selgeren å kreve at han har undertegnede papirer fra advokaten om at heftelsene er sendt til sletting. Noen andre ting jeg bør kreve av papirer? Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet April 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 Liten oppdatering her. Kjøpte denne bilen. Fikk med ett skriv fra advokaten som har ansvar for boet som bilen ble solgt fra. Der står det at alle heftelser skal slettes osv. Han sa også at heftelsen kom til å stå helt til hele boet er ferdig oppgjort. Først da skulle han sende inn papirer til brønnøysund. Kunne ta noen uker. Fikk også notert alt dette inn i kjøpekontrakten. Så da er det bare å vente og håpe jeg ikke har gjort noe dumt. ;) Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 Har gjort det samme som deg. Tok ca 5-6 uker så var alt slettet. Heldigvis :p Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet April 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 Puh... Godt å høre. Hehe... Joda, jeg syns alt så ganske ryddig og greit ut. Fikk ikke inntrykk av at selgeren var ute etter å lure meg heller så. :) Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Da var endelig heftelsene borte, og jeg kan endelig puste lettet ut. ;) Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg