Gå til innhold

B230A krøll :P

Ranger emnet


zanor

Anbefalte innlegg

Har en B230E Som det er fint lite liv i, det vil si den tenner bare på sylinder 1. En gang i mellom kan den starte og gå fint og da er den vedig lett startet. Men det er sjeldent.

 

Noen som veit hvor jeg kan begynne å søke etter feil? Har prøvd å bytte coil, har også testet giveren i fordeleren.

Evt kanskje ett skjema over ledningsnettet til denne motoren?

 

Er vist B230A istede tror jeg...

Endret av zanor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har funnet ut nå att det må være en b230a motor i denna kjærra :P masse vacuum å styr. Noen som har ett diagram for alle slangene i detta motorrommet? Evt kanskje noen som vil ta ett bilde til meg av som viser hvor slangene går hen?

 

Skal det forresten egentlig være retur av bensin på denne gasseren? Etter å å kinna på starteren en liten stund og jeg slipper nøkkelen spruter det bensin opp av en svart nippel som ikke er koblet til noe, hva skal egentlig være her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste bildet er ihvertfall til fordeleren..

 

Det første bildet, er ikke den plastsaken der snudd 90 grader feil da? Den skal jo peke mot torpedoveggen når gasseren er montert på bil.. Uansett.. Den er til varmstartventilen eller hva den nå heter..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blind alle sammen ;) er ikke til noen nytte.

 

Gjerne for meg om det er så att det ikke gjør no?

 

Det siste bildet er ihvertfall til fordeleren..

 

Det første bildet, er ikke den plastsaken der snudd 90 grader feil da? Den skal jo peke mot torpedoveggen når gasseren er montert på bil.. Uansett.. Den er til varmstartventilen eller hva den nå heter..

 

Vakumet til fordeleren min er koblet inn på toppen av flensen på gasseren mot innsuget den. er det feil det da eller?

Den plast saken får ikke stått no anna vei egentlig. Venstre hølet går rett ned i "innsugsrøret" mens det høyre virker som går rett ned i flottør kammeret?? Hva skal disse nipplene kobles til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. GJør igrunn ikke noe at fordeleren står der.. Sålenge den står ETTER gass-spjeldet, så..

 

De to niplene skal som sagt til varmestartventilen. Den står montert på venstre side på torpedoveggen.. En stygg sak med ei ledning som går til pluss, og en slange som går under bilen. Den andre slangen går inn på forgasseren mener jeg å huske.. Jeg kjører uten denne ventilen, og heller ingenting på de niplene.. Funker finfint det..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. GJør igrunn ikke noe at fordeleren står der.. Sålenge den står ETTER gass-spjeldet, så..

 

De to niplene skal som sagt til varmestartventilen. Den står montert på venstre side på torpedoveggen.. En stygg sak med ei ledning som går til pluss, og en slange som går under bilen. Den andre slangen går inn på forgasseren mener jeg å huske.. Jeg kjører uten denne ventilen, og heller ingenting på de niplene.. Funker finfint det..

 

ok, blender av detta greiene jeg da. Takk!

Men en siste ting, hvordan justere tenninga føre en har start på motoren? har hatt ut fordeleren og er ikke sikker på merkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juster veiva til den har merket sitt på 0 i det plastdekslet rundt reg.reima. Så trer du fordeleren nedi,og sørger for at den har merket sitt på merket i selve fordelerhuset. ROtoren skal peke ca mot termostathuset.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

dsc00608a.jpg

 

Har nå kommet frem til att det må være bensintilførselen som må være problemet på denna bilen. Med bensintilførselen koblet vekk starter den og går på startgass. Men med en gang bensinslangen er koblet til renner det ganske bra med bensin ut av hullet som er ringet rundt til høyre på bildet.

Virker som om bilen drukner i bensin.

Har hatt opp flotørkammeret og den ventilen som sitter på flotøren tetter ikke helt, altså jeg greier å blåse i den så man hører att det siver igjennom litt luft. Skal denne egentlig tette helt?

Evt hva annet kan være galt når det renner bensin ut av det hullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på en gasser jeg også.. Da fjerna jeg skiva som lå mellom hoveddysa.. Funker finfint enda den.. :)

 

Er litt grønn når det gjelder bil som ikke heter ford så hadde vært gull om du kunne forklart hvor og hva jeg må gjøre hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår