Gå til innhold

B230A krøll :P

Ranger emnet


zanor

Anbefalte innlegg

Åpne dekslet under forgasseren.. Der nedi står det ei dyse av messing.. Skru ut denne å fjern skiva..

Eller... Mulig jeg la inn ei skive der.. Ble faktisk usikker nå.. Uansett, om det er skive der, prøv å fjern den, er det ikke skive der, legg inn ei skive.. Må ikke være for tykk btw..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne dekslet under forgasseren.. Der nedi står det ei dyse av messing.. Skru ut denne å fjern skiva..

Eller... Mulig jeg la inn ei skive der.. Ble faktisk usikker nå.. Uansett, om det er skive der, prøv å fjern den, er det ikke skive der, legg inn ei skive.. Må ikke være for tykk btw..

 

Med dyse så mener du den jeg kaller for ventil eller? Der som bensina kommer inn i flotørkammeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dsc00608a.jpg

 

Hullet til høyre er lufting av flottørkammeret. Denne skal kobles med hullet til venstre med tenning på, og ut i friluft med tenning av.

 

 

Jeg tipper at flottørventilen din enten ikke stenger, eller er helt feiljustert...

 

Flottørventilen justerer man med å bøye på armen, ikke med å legge skiver under, men i ditt tilfelle så er den neppe tett når den er lukket.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får søren meg ikke no greie på denna bilen jeg.. :confused:

 

Har nå fått byttet nåleventilen så bensina holder seg der den skal nå :)

Etter jeg byttet den så fikk jeg start etter en halv times(!) tid og den gikk egentlig som den skulle. Starte til og med de neste to tre dagene med å bare så vidt vri på nøkkelen, alt så ut til å være i orden!

Meen så fikk den stå rolig i en uke halvannen og nå nekter den å starte igjen....

Tenninga ble stilt til 10grader sist det var start på den så den skal være grei.

Har brukt oscilloscope og sett på signalet ut i fra hall giveren og ut i fra tenningsmodulen og begge ser ok ut. mao gnisten skal være i orden, har og sett etter gnist på plugg som også ser ok ut.

Har også skifta membran i forgasseren selv om den så iorden ut ifra før.

Pluggene er helt svarte og våte...????

Får den kanskje altfor mye bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen som har no tips?

Trur kanskje den kan få altfor mye bensin da pluggene er helt svarte og våte.

Når jeg kinner den er tenninga på ca 10 grader, lest av med tenningslampe.

Vet derfor att det er gnist, og pluggene er våte som tyder på att den får bensin, men kanskje i meste laget??

Noen som kanskje vet hvordan jeg kan grunnstille gasseren?

Blande skruen(?) midt under gassren, hvor mye burde jeg ta ut den?

Det sitter også en messing skrue på innsuget rett etter gasseren, hva er denne til?

Kan nåla være stilt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trolig for mye bensin ja. Er flottøren 100% tett? Har du tuklet noe med instillingene til flottørventilen/fjernet skiven under den? Er flottørventilen 100% tett? Har du justert noe på blandingskruen under gasseren?

 

Om alt er riktig 110% riktig og du har trippelsjekket alt, og er absolutt overbevist om at tenningen er riktig, så kan du forsøke å skru skruen under gasseren innover, og se om ikke det hjelper, eller bytte gasser hvis du ikke finner ut. Mine 50 øre er derimot på at du har oversett noe her...

 

Apropos de niplene på gasseren, som en eller anen hjelpsom sjel her foreslo å blinde... Det er ingen god ide, da du vil få motorstopp med en gang motoren begynner å bli varm, fordi bensindampen ikke kommer ut av flottørkammeret...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår