esbandos Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Åpne dekslet under forgasseren.. Der nedi står det ei dyse av messing.. Skru ut denne å fjern skiva.. Eller... Mulig jeg la inn ei skive der.. Ble faktisk usikker nå.. Uansett, om det er skive der, prøv å fjern den, er det ikke skive der, legg inn ei skive.. Må ikke være for tykk btw.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Åpne dekslet under forgasseren.. Der nedi står det ei dyse av messing.. Skru ut denne å fjern skiva.. Eller... Mulig jeg la inn ei skive der.. Ble faktisk usikker nå.. Uansett, om det er skive der, prøv å fjern den, er det ikke skive der, legg inn ei skive.. Må ikke være for tykk btw.. Med dyse så mener du den jeg kaller for ventil eller? Der som bensina kommer inn i flotørkammeret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 stemmer det. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 stemmer det. Da er det ut å skru når regnet gir seg.. Takker! ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Hullet til høyre er lufting av flottørkammeret. Denne skal kobles med hullet til venstre med tenning på, og ut i friluft med tenning av. Jeg tipper at flottørventilen din enten ikke stenger, eller er helt feiljustert... Flottørventilen justerer man med å bøye på armen, ikke med å legge skiver under, men i ditt tilfelle så er den neppe tett når den er lukket. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Funka ikke hos meg å bøye på den.. Måtte legge skive eller fjerne skiven for å få den til å funke fett.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 det var da en skive der, men har nok ikke noe med høyden på ventilen å gjøre eller armen på flottøren. Selve ventilen er ikke helt tett når den er igjen. Pleier disse å være dønn tette når di er igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Helt tett ja.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Får søren meg ikke no greie på denna bilen jeg.. :confused: Har nå fått byttet nåleventilen så bensina holder seg der den skal nå :) Etter jeg byttet den så fikk jeg start etter en halv times(!) tid og den gikk egentlig som den skulle. Starte til og med de neste to tre dagene med å bare så vidt vri på nøkkelen, alt så ut til å være i orden! Meen så fikk den stå rolig i en uke halvannen og nå nekter den å starte igjen.... Tenninga ble stilt til 10grader sist det var start på den så den skal være grei. Har brukt oscilloscope og sett på signalet ut i fra hall giveren og ut i fra tenningsmodulen og begge ser ok ut. mao gnisten skal være i orden, har og sett etter gnist på plugg som også ser ok ut. Har også skifta membran i forgasseren selv om den så iorden ut ifra før. Pluggene er helt svarte og våte...???? Får den kanskje altfor mye bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zanor Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Ingen som har no tips? Trur kanskje den kan få altfor mye bensin da pluggene er helt svarte og våte. Når jeg kinner den er tenninga på ca 10 grader, lest av med tenningslampe. Vet derfor att det er gnist, og pluggene er våte som tyder på att den får bensin, men kanskje i meste laget?? Noen som kanskje vet hvordan jeg kan grunnstille gasseren? Blande skruen(?) midt under gassren, hvor mye burde jeg ta ut den? Det sitter også en messing skrue på innsuget rett etter gasseren, hva er denne til? Kan nåla være stilt feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Har du prøvd å tatt av slangen fra bensinpumpe til forgasseren? Stapp den nedi ei cola-flaske og prøv å start opp.. Dusj litt med startgass inni gasseren/innsuget før du prøver.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Du får trolig for mye bensin ja. Er flottøren 100% tett? Har du tuklet noe med instillingene til flottørventilen/fjernet skiven under den? Er flottørventilen 100% tett? Har du justert noe på blandingskruen under gasseren? Om alt er riktig 110% riktig og du har trippelsjekket alt, og er absolutt overbevist om at tenningen er riktig, så kan du forsøke å skru skruen under gasseren innover, og se om ikke det hjelper, eller bytte gasser hvis du ikke finner ut. Mine 50 øre er derimot på at du har oversett noe her... Apropos de niplene på gasseren, som en eller anen hjelpsom sjel her foreslo å blinde... Det er ingen god ide, da du vil få motorstopp med en gang motoren begynner å bli varm, fordi bensindampen ikke kommer ut av flottørkammeret... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.