quattromaniac Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Flaut å si det, men i dag møtte jeg min "overbil".. mitsubishi eclipse husker ikke modellen, men er den med hump på panseret. var en som kom innom med en forferdelig støy i bilen, så jeg jorda om hele anlegget hans, pussa lakk og sto i! jorda spilleren direkte til forsterkeren, sjekka kabelføringer og alt. støyen ble mindre når jeg jorda spilleren til forsterkeren, men kom fort tilbake til samme nivå igjen:S hva har jeg oversett? (føler seg dum) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Spilleren jorder du ikke i forsterkeren,men i chassie i nærheten av spilleren... men her må nok spilleren kastes, og ny monteres, for her er nok linjeutgangene brent ;) Du kan prøve å jorde "minus"delen av signalkabelen, det hjelper sikkert, men det blir nok ikke helt bra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Spilleren jorder du ikke i forsterkeren,men i chassie i nærheten av spilleren... men her må nok spilleren kastes, og ny monteres, for her er nok linjeutgangene brent ;) Du kan prøve å jorde "minus"delen av signalkabelen, det hjelper sikkert, men det blir nok ikke helt bra... spilleren er jorda i cahssis, "originaljorda" til spilleren og til forsterkeren.. og det er en helt ny spiller type pioneer AVH-P5000DVD http://www.pioneer.no/no/products/25/109/281/AVH-P5000DVD/index.html så lite sansynlig at det er den også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexmaul16v Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Flaut å si det, men i dag møtte jeg min "overbil".. Sorry for å si det, kompis, men din "overbil" fant du for lenge sida, og det var en Suzuki Baleno :D Hehe PS: Sted: Eidsvoll MÅKKE GLØMME HVOR DU ER IFRA! :ass: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Sorry for å si det, kompis, men din "overbil" fant du for lenge sida, og det var en Suzuki Baleno :D Hehe PS: MÅKKE GLØMME HVOR DU ER IFRA! :ass: haha! møtt flere av de i det siste:P nå skal det sies at suzikien hadde en rimelig flat nese den au;) "ekte dal`ing" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Fant du ut av det? Jeg sliter med samme problem, så tenker jeg legger opp ny jording til spilleren seinere. Det som er rart hos meg er at det blei sånn etter at jeg plukka ut alt og satte det inn igjen med BEDRE jording til forsterkere. + at da vil heller ikke monoblokka mi fungere selv om den lyser grønt... Stereo er no møkk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Fant du ut av det? Jeg sliter med samme problem, så tenker jeg legger opp ny jording til spilleren seinere. Det som er rart hos meg er at det blei sånn etter at jeg plukka ut alt og satte det inn igjen med BEDRE jording til forsterkere. + at da vil heller ikke monoblokka mi fungere selv om den lyser grønt... Stereo er no møkk :P ja fant ut av det til slutt.. det var den NYE spilleren som ikke holdt mål, tro det eller ei.. hva som har forursaket at den ga seg veit jeg fremdeles ikke.. neida, stereo er morro:) er nesten alltid jording det er feil med, men hvor er det litt værre med.. prøv som meg, bytt spiller (lån en) til en du veit fungerer og prøv igjen.. spiller ikke basseren kan det jo godt være linjeutganger som har brent det også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Det kan væra greit å gjera alt skikkeligt første gangen. Er nok ofte jordingen som er problemet ja! Har forsterkeren(e) for dårligt jording, prøver dei vist å få jording via signalkabelen. Det takler ikkje spilleren (selfølgeligt) og jordingen til signalet (i spilleren) ryker. Da får du støy! Ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst. Det enklaste er å ta vekk minusen på batteriet. So er det å sjekke og dobbelsjekka tilkoblingene før batteriet tilkobles. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg